۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
رشد روز افزون کارآفرینی در صنعت فولاد

رشد روز افزون کارآفرینی در صنعت فولاد

ایجاد کسب و کار جدید و کار آفرینی در صنعت فولاد با توجه به موقعیت آن همیشه گسترده تر از کارآفرینی های رایج است.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، ایجاد کسب و کار جدید و کار آفرینی در صنعت فولاد با توجه به موقعیت آن همیشه گسترده تر از کارآفرینی های رایج است. رضا شهرستانی، عضو هیات‌ مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در این رابطه اظهار داشت: تولید فولاد شامل صنایع مادر می باشد و تولید این فلز بر پایه به کارگیری ذخایر غنی معدنی و انرژی در ایران پیشرفت کرده است که می توان گفت این زنجیره فولادی از معدن شروع می شود.

کشف، استخراج ذخیره سنگ آهن، انتقال آن به واحدهای فرآوری، تولید کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی و در پایان تبدیل آن به شمش فولادی و به دنبال آن نورد و ساخت محصولات فولادی در این زنجیره قرار می گیرند. به همین صورت باید اقرار کرد که بهره گیری از این ذخایر زمینه کارآفرینی و همین طور توسعه اجتماعی و اشتغالزایی را فراهم می‌ کند.

همچنین می توان بیان کرد که به ازای هر جایگاه شغلی که در این زنجیره وجود دارد، جایگاه های شغلی دیگری نیز به صورت غیر مستقیم شکل خواهد گرفت که به همین جهت گفته می شود که فعالیت در این زنجیره فرصتی ارزشمند برای کارآفرینی و رونق کسب ‌وکارهای مختلف می باشد.

وی در ادامه افزود: کشور ما در گذشته به سبب اینکه در زنجیره فولاد توسعه نیافته بود جزو کشور های صادر کننده سنگ آهن بود ولی اکنون امکان فرآوری و مصرف کل سنگ آهن استخراج ‌شده از منابع معدنی کشور و تولید محصولی با ارزش افزوده بالاتر وجود دارد. به همین صورت ایران توانسته جایگاه خود را در تولید فولاد به رتبه دهم جهانی برساند و به یکی از بزرگترین صادرکنندگان فولاد جهان تبدیل شود.

عضو هیات‌ مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در رابطه با موفقیت چشم گیر ایران در زمینه تولید و صادرات در این صنعت، گفت: موفقیت ایران در این زمینه در حالی ثبت شده است که در طی یک سال گذشته و شیوع ویروس کرونا و همچنین محدودیت های تجاری ایجاد شده از سوی تحریم ها رو به رو بوده است. به همین سبب اگر گسترش فعالیت های این زنجیره و رشد کارآفرینی در این صنعت مطرح شود بایستی از کارکرد فعالان این زنجیره حمایت به عمل آید.

وی ادامه داد: حمایت ذکر شده می تواند در قالب صادرات آسان باشد زیرا صادرات سبب تداوم تولید برای توسعه این صنعت است و همچنین با ارز آوری توسط صادرات، امکان کاهش نرخ دلار در برابر ریال فراهم خواهد شد که در این صورت می ‌توان به توسعه کسب‌ و کارها، کارآفرینی و به دنبال آن اشتغالزایی امیدوار بود.

شهرستانی در پایان تاکید کرد: اگر طرح های موجود برای گسترش صنعت فولاد با جدیت پیش برود، شاهد رشد روز افزون کارآفرینی در این صنعت خواهیم بود به طوری که تولید فولاد با ظرفیت درنظر گرفته شده در افق ۱۴۰۴، مستلزم جا به‌ جایی ۳۰۰ میلیون تن محصول است. در چنین شرایطی فعالیت در حوزه ‌حمل ‌و نقل بسیار گسترش خواهد یافت. علاوه ‌بر این، بستری برای گسترش این بخش فراهم می‌ شود یا در ادامه امکانی برای توسعه سایر صنایع از نیروگاه تا ساخت تجهیزات معدنی، استارت ‌آپ‌ها، ماشین‌ سازی و…‌ فراهم می ‌شود.

کد خبر: ۸۵٬۴۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha