۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
پورشه به دنبال تولید باتری
مدیر اجرایی پورشه اعلام کرد

پورشه به دنبال تولید باتری

الیور بلومه، مدیراجرایی پورشه، گفت: شرکت خودروسازی پورشه به دنبال برنامه‌ای برای احداث کارخانه تولید باتری در جنوب آلمان است که وابستگی خودروسازان آلمانی نسبت به خارج کشور را کاهش می‌دهد.

بازار؛ گروه خودرو: الیور بلومه، مدیراجرایی شرکت خودروسازی پورشه به تازگی اعلام کرده است که فولکس واگن و پورشه برنامه‌ای برای احداث یک کارخانه تولید باتری در جنوب آلمان دارد. در این کارخانه قرار است سلول‌های باتری برای خودروهای الکتریکی طراحی و تولید شود.

خودروسازان اروپایی معمولا برای تامین باتری خودروهای الکتریکی خود از تامین کنندگان آسیایی اقدام به دریافت باتری می‌کنند. باتوجه به افزایش تیراژ خودروهای الکتریکی، صنعت خودرو آلمان به دنبال کاهش وابستگی به خارج بوده و براساس قوانین سختگیرانه زیست محیطی باید سهم سبد محصولات الکتریکی را افزایش دهند.

الیور بلومه در نشست خبری اعلام کرد که سلول های باتری یک فناوری کلیدی برای صنعت خودروسازی آلمان است که ما باید آن را در کشور خودمان نیز داشته باشیم. پورشه قصد دارد به عنوان پیشتاز تولید باتری در آلمان معرفی شود.

پورشه باتری‌های خود را از شرکت فولکس واگن تامین کرده و قصد دارد آن‌ها را به صورت نیمه کاره دریافت و به یک بسته کامل تبدیل کند. از سوی به دنبال توسعه ایستگاه‌های شارژ الکتریکی در سطح اروپا و جهان است.

بلوم، افزود: یک بخش ویژه برای سلول‌های باتری با عملکرد بالا وجود دارد، این مساله سبب می‌شود دامنه پیمایش خودروهای الکتریکی افزایش یابد.

کد خبر: ۸۵٬۴۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha