۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
۳هزار بسته کمک‌معیشتی بین کارگران زنجانی توزیع می‌شود
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی زنجان:

۳هزار بسته کمک‌معیشتی بین کارگران زنجانی توزیع می‌شود

زنجان- یوسفی، مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی زنجان از توزیع سه هزار بسته کمک معیشتی بین کارگران استان به مناسبت روز کارگر خبر داد.

محمدرضا یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار بابیان اینکه هفته کار و کارگر نزدیک است، گفت: طی این هفته اجرای طرح کمک‌های مؤمنانه و مواسات در حمایت از کارگران نیازمند و آسیب‌دیده در استان انجام می‌شود. 

وی از توزیع سه هزار بسته کمک معیشتی بین کارگران استان خبر داد و اظهار کرد:  در تمام واحدهای تولیدی استان برنامه‌ها به‌صورت مجازی برگزار می‌شود. 

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی زنجان گفت: تقدیر از کارگران نمونه و برگزاری مسابقات فرهنگی به مناسبت روز کارگر از برنامه‌های مهم هفته کار و کارگر در استان است.

یوسفی از وجود ۲۵ انجمن صنفی کارگری و کارفرمایی در استان خبر داد و گفت: انجمن کارفرمایان هم ۱۰۰ مورد بوده و ۲۵ واحد تولیدی و صنعتی دارای نمایندگی کارگران هستند که از انجمن‌های نمونه کارگری هم تجلیل خواهد شد. 

وی به سامانه جامع روابط کار در استان  اشاره کرد و گفت: این سامانه از سال گذشته در استان راه‌اندازی شده است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی زنجان تصریح کرد: کارگران به دفاتر پیشخوان مراجعه کرده و در این سامانه ثبت‌نام کرده و کارهای خود را می‌توانند از این سامانه پیگیری کنند. 

یوسفی افزود: بعد از راه‌اندازی این سامانه همه قراردادهای کار در آن بارگذاری شده یعنی هیچ کارفرمایی قادر نخواهد بود بدون بارگذاری در این سامانه ادعای قراردادی بودن کارگر خود را مطرح کند و از طرفی همه دعاوی مربوط به کارگر و کارفرما و بسیاری از خدمات ازجمله خدمات بیمه بیکاری و سایر موارد از طریق این سامانه انجام می‌شود. 

وی ابراز داشت: همچنین این سامانه باعث شده تا کارگران شکایت خود را در این سامانه ثبت کرده و تمام مراحل رسیدگی را از این سامانه پیگیری کنند.

کد خبر: ۸۵٬۳۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha