۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
 واکسیناسیون کارگران در اولویت قرار گیرد
رئیس هیات مدیره شوراهای اسلامی کار:

واکسیناسیون کارگران در اولویت قرار گیرد

علی‌بیگی، رئیس هیات مدیره شوراهای اسلامی کار کشور با تأکید بر اینکه واکسیناسیون کارگران باید در اولویت قرار گیرد، گفت: وزارت کار و وزارت بهداشت در ستاد ملی مقابله با کرونا به این موضوع توجه کنند.

به گزارش بازار، اولیا علی‌بیگی، رئیس هیئت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور موضوع سلامت نیروی کار را مهمترین و حیاتی ترین مطالبه امروز کارگران در شرایط کرونایی عنوان کرد و گفت: در دستگاه های دولتی امکان دورکاری یا تعطیلی وجود دارد اما متاسفانه کارگران به عنوان سربازان خط مقدم تولید هیچ وقت تعطیلی ندارند.

وی افزود: کارگران در هر شرایطی اعم از گرد و خاک و کرونا و آلودگی هوا باید در محیط کار حضور داشته باشند چراکه تولید نباید متوقف شود.

رئیس هیئت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور تصریح کرد: با توجه به اینکه کارگران مجبورند با اکثریت تعداد نفرات در محل کار حضور پیدا کنند لذا عاجزانه از ستاد ملی کرونا تقاضا می کنم که به موضوع واکسیناسیون کارگران توجه ویژه داشته باشند.

علی‌بیگی با تأکید بر اینکه واکسیناسیون کارگران باید در اولویت قرار گیرد، گفت: کارگران در محل های سرپوشیده کار می کنند و به دلیل خطراتی که برای آنها وجود دارد وزارت کار و وزارت بهداشت در ستاد ملی مقابله با کرونا باید به این موضوع توجه کنند.

وی با تصریح بر اینکه قراردادهای موقت به شدت کارگران و خانواده های آنها را اذیت می کند، افزود: کارگران و خانواده آنها به خاطر همین قراردادها امنیت و آرامش ندارند و حتی نمی توانند یک برنامه ریزی یک ساله برای زندگیشان داشته باشند.

رئیس هیئت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور اضافه کرد: قراردادهای موقت امروز نه تنها کارگران را آزار می دهد بلکه اختیار را از تشکل های کارگری هم سلب کرده است.

علی‌بیگی به ایراد و ضعف قانونی در این زمینه اشاره کرد و گفت: ماده ۷ قانون کار که روح قانون است و به موضوع قراردادها می پردازد از ابتدا ضد و نقیض تنظیم شده و متاسفانه اراده ای هم از سوی دولت ها و مجلس ها برای اصلاح این ماده قانونی و ساماندهی قراردادهای موقت کار شاهد نبودیم.

وی با انتقاد از زیاده خواهی برخی کارفرمایان و سوء استفاده از کارگران گفت: کارگران با اینکه مدت های طولانی کار می کنند اما قراردادهای آن ها همچنان یک ماهه و سه ماهه و نهایتاً شش ماهه است چون کارفرما نمی خواهد کارگر آزادی داشته باشد.

کد خبر: ۸۵٬۳۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha