۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
زنجان در ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی رتبه ۲ کشوری را دارد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

زنجان در ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی رتبه ۲ کشوری را دارد

زنجان- تاراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه در حال حاضر ضریب مکانیزاسیون در بخش کشاورزی استان ۲.۱۲۷ اسب بخار در هکتار است، گفت: این استان رتبه دوم کشوری در این حوزه دارد.

جواد تاراسی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار به ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی در زنجان اشاره کرد و گفت: طی سال‌های اخیر اعتبارات تجهیز شبکه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی در استان مطلوب بوده و سال به سال افزایش می یابد. 

وی با بیان اینکه ضریب مکانیزاسیون در زنجان طی سال ۹۷ حدود ۱.۹۸ اسب بخار در هکتار بود که در حال حاضر این ضریب در بخش کشاورزی استان به ۲.۱۲۷ اسب بخار در هکتار رسیده است، اظهار کرد: زنجان در ضریب مکانیزاسیون رتبه دوم کشوری را دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه اعتبار ابلاغی به استان برای مکانیزاسیون امسال ۵۳۳ میلیارد ریال بود، گفت: این مبلغ به بیش از ۶۶۸ میلیارد ریال افزایش یافته است. 

تاراسی با بیان اینکه طی سال گذشته برای توسعه بخش کشاورزی در استان اقدامات کاربردی خوبی انجام گرفته است، تاکید کرد: طی سه سال اخیر تعداد ۱۷۰ دستگاه کمباین نو به ناوگان برداشت استان اضافه شده است. 

وی بر لزوم نوسازی ناوگان برداشت غلات در استان زنجان تاکید کرد و گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان برای خرید تجهیزات و ادوات کشاورزی در سالجاری برنامه ریزی لازم را دارد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان  با بیان اینکه در استان ۱۳ هزار دستگاه ماشین‌های کشاورزی پلاک گذاری شدند، افزود: طی سالجاری پلاک گذاری ادوات کشاورزی با جدیت دنبال می شود.

کد خبر: ۸۵٬۳۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha