۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۰
قاچاق سالانه ۳ میلیون تن گندم در کشور/ الزام به ثبت فروش گندم
عضو شورای مرکزی خانه کشاورز اعلام کرد

قاچاق سالانه ۳ میلیون تن گندم در کشور/ الزام به ثبت فروش گندم

ساری- اکبری، عضو شورای مرکزی خانه کشاورز کشور با اشاره به افزایش هزار تومانی قیمت خرید تضمینی گندم گفت: سالانه دومیلیون و ۸۰۰هزار تا سه میلیون تن گندم بدون ثبت در سامانه غیرقانونی فروش و قاچاق می شود.

حسین اکبری در گفتگو با خبرنگار بازار با تاکید بر ضرورت فروش گندم به مراکز خرید تضمینی اظهار داشت: کشاورزان و گندمکاران برای فروش گندم باید آن را در سامانه ثبت کنند و این درحالی است که سال های قبل حدود ۲.۸ تا سه میلیون تن گندم بدون ثبت در سامانه به صورت های مختلف، غیرقانونی فروخته می شد.

وی اظهار داشت: در سال های گذشته بخش قابل توجهی از گندم در کشور از جمله در نواحی جنوبی قاچاق می شد و یا پرورش دهندگان ماهی و مرغداری آن را می خریدند اما امسال گندمکاران و کشاورزان برای فروش محصول ابتدا باید آن را در سامانه ثبت کنند.

وی با اشاره به کیفیت و مرغوبیت بالای گندم در مازندران تصریح کرد: قصد ما این است که این گندم به نان سفره های مردم تبدیل و از قاچاق و فروش آن در خارج از شبکه جلوگیری شود.

رئیس بنیاد گندمکاران مازندران با تاکید براینکه باید امنیت غذایی را تامین کرد، گفت: نباید گندمی را که باید به نان سفره های مردم تبدیل شود را به مرغداری ها و آبزی پروران تحویل دهیم.

وی با تقدیر از تلاش های نمایندگان مجلس برای افزایش قیمت گندم گفت: با این حال برخی از نمایندگان بر این عقیده هستند که نرخ پنج هزار تومانی گندم نیز کم بوده و پاسخگوی نیازها نیست.

اکبری عنوان کرد: برای آنکه گندمکاران برای تحویل گندم به مراکز خرید تضمینی ترغیب شوند، دولت باید بسته های حمایتی نظیر ارائه تسهیلات کم بهره را در دستور کار قرار دهد.

کد خبر: ۸۵٬۳۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha