۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹
۲۳۰ قنادی در همدان فعال است/ تولید روزانه ۲۰۰ کیلوگرم زولبیا و بامیه
رئیس اتحادیه قنادان همدان:

۲۳۰ قنادی در همدان فعال است/ تولید روزانه ۲۰۰ کیلوگرم زولبیا و بامیه

همدان - ارغوان، رئیس اتحادیه قنادان همدان گفت: ۲۳۰ قنادی در همدان فعال است به طوری که روزانه ۲۰۰ کیلوگرم زولبیا و بامیه را با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی تولید و در بازار عرضه می کنند.

 محمد ارغوان در گفتگو با خبرنگار بازار بابیان اینکه سلامت مردم مهم ترین اولویت در واحدهای قنادی است، گفت: در شرایط سخت کرونایی فعلی هیچ گونه اغماضی با متخلفان در زمینه تهیه و عرضه انواع شیرینی به خصوص زولبیا و بامیه در ماه  رمضان نخواهیم نکرد.

وی با بیان اینکه بیشتر قنادی ها دارای کارگاه هستند و پخت و بسته بندی شیرینی را خودشان انجام می دهند، عنوان کرد: تهیه و حمل و نقل زولبیا و بامیه از محلی دیگر برای این دسته از واحدهای صنفی ممنوع است.

رئیس اتحادیه قنادان همدان گفت: چنانچه کارگاهی قصد عرضه زولبیا و بامیه به دیگر قنادی های سطح شهر را دارد باید از خودروهای یخچال دار و دارای کد بهداشتی استفاده کند و جعبه ها نیز درون صندوقچه های مخصوص حمل شود چراکه هرگونه تخلف در این زمینه، پیگرد قانونی دارد.

ارغوان با اشاره به فعالیت غیرقانونی کارگاه های زیرزمینی برای تولید و عرضه زولبیا و بامیه در ماه رمضان، به شهروندان توصیه کرد: از خرید این نوع شیرینی از سوپرمارکت ها و میوه فروشی ها اجتناب کرده و برای حفظ سلامتی خود فقط از قنادی های معتبر خرید کنند.

مردم زولبیا و بامیه را فقط از قنادی ها دارای پروانه کسب تهیه کنند

وی از مردم خواست زولبیا و بامیه را فقط از قنادی ها دارای پروانه کسب تهیه کنند زیرا این واحدها به طور مستمر از طرف ماموران بهداشت رصد و پایش می‌شوند.

ارغوان در تشریح قیمت زولیا و بامیه در استان همدان گفت: قیمت ۳۶ هزار تومان برای هر کیلوگرم زولبیا و بامیه با بالاترین کیفیت در قنادی های درجه یک و مناطق بالای شهر و ۳۲ هزار تومان در قنادی های درجه دو در سایر مناطق شهر تعیین و مصوب شده که فروش با قیمتی بیشتر از این نرخ گرانفروشی محسوب می شود.

رئیس اتحادیه قنادان همدان در ادامه صحبت های خود اضافه کرد: این قیمت برای مخلوط زولبیا و بامیه و یا به صورت مجزا یکسان است و در هیچ نقطه ای از شهر تفاوتی در این نرخ وجود ندارد.

وی از شهروندان همدانی خواست در صورت مشاهده گران فروشی و هر گونه تخلف بهداشتی، موضوع را از طریق سامانه ۱۲۴ و شماره تلفن های ۳۸۳۲۱۱۲۷ و ۳۸۳۲۱۱۲۸ به بازرسان اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

ارغوان یادآور شد:  ۲۳۰ قنادی در شهر همدان فعالیت دارند که روزانه به طور متوسط ۲۰۰ کیلوگرم زولبیا و بامیه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در این واحدهای صنفی تولید و عرضه می شود.

کد خبر: ۸۵٬۳۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha