۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
وضعیت تامین نهاده های طیور مازندران مطلوب شده است
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق مازندران:

وضعیت تامین نهاده های طیور مازندران مطلوب شده است

ساری- میران، رئیس کمیسیون تخصصی کشاورزی اتاق بازرگانی مازندران گفت: وضعیت تامین نهاده های طیور و مرغداری ها از طریق سامانه بازارگاه مطلوب شده است.

امیر میران آملی در گفتگو با خبرنگار بازار درباره نهاده های صنعت دام و طیور با بیان اینکه مشکل نهاده های دام و طیور نداریم و به اندازه کافی وجود دارد، درباره قیمت نهاده ها گفت: قیمت نهاده هایی که از طریق سامانه بازرگاه تامین می شود، خوب و مطلوب است.

وی با عنوان اینکه نهاده های تحویل شده از طریق سامانه بازارگاه بیش از نیاز مرغداران است، گفت: در حال حاضر برای رسیدن جوجه به وزن مورد نظر در دوره پرورش به چهار کیلو و ۲۰۰ تا ۳۰۰ گرم دان نیاز است ولی پنج کیلوگرم نهاده به مرغداران عرضه می شود.

وی با تاکید بر اینکه بیش از نیاز مرغداران نهاده تحویل می شود، مشکلات و نوسانات در بازار مرغ را به اختلال در سامانه توزیع نهاده در سال قبل دانست و گفت: ابتدای سال گذشته اول توزیع نهاده قطع شد و بعد دوباره ۴۰ درصد نهاده های مورد نیاز را عرضه کردند و اکنون این میزان به ۱۲۰ درصد رسیده است.

میران با اظهار اینکه زمانی نهاده ها در انبارها خاک می خورد به مرغدار تحویل نمی دادند اما اکنون که انبارها در خالی شدن است، وضعیت عرضه اینگونه شده است، افزود: اکنون آن قدر نهاده می دهند که مرغدار نمی داند با آن چه کند.

رئیس کمیسیون تخصصی کشاورزی اتاق بازرگانی مازندران و عضو اتحادیه مرغداران استان درباره عدم جوجه ریزی برخی واحدهای مرغداری اظهار داشت: زمانی علوفه مورد نیاز در شروع جوجه ریزی در اختیار مرغدار قرار نمی گرفت و خوشبختانه اکنون این موانع برطرف شده است.

وی با عنوان اینکه جوجه ریزی انجام شده پاسخگوی نیازها نیست، گفت: برخی از مرغداران مشکلات پروانه ای و بهداشتی دارند و این مسئله سبب شده در جوجه ریزی دچار مشکل شوند.

کد خبر: ۸۵٬۲۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha