۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹
قاچاق؛ نتیجه قیمت‌گذاری غلط در خرید گندم| باید جلوی تبدیل شدن گندم به خوراک دام را گرفت
عضو کمیسیون کشاورزی در گفتگو با بازار:

قاچاق؛ نتیجه قیمت‌گذاری غلط در خرید گندم| باید جلوی تبدیل شدن گندم به خوراک دام را گرفت

علیرضا نظری عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: نرخ گندم داخل با نرخ گندم کشورهای همسایه همخوانی ندارد، از این رو زمینه برای قاچاق گندم هم وجود دارد.

علیرضا نظری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار با اشاره به تعیین نرخ خرید تضمینی گندم و انتقادات نسبت به این مسئله گفت: وقتی می‌خواهیم این نرخ - نرخ ۵ هزار تومانی -  را کنار واقعیات موجود در اقتصاد کشور بگذاریم می‌بینیم که باز هم این نرخ نمی‌تواند مشکلات پیرامونی را در این بخش حل و فصل کند.

وی تصریح کرد:همچنین با توجه به خشکسالی سال جاری  به واقع ما با کاهش شدید برداشت گندم در کشور مواجه هستیم و از سوی دیگر پیرو بالا بودن قیمت نهادهای دامی برخی از کشاورزان ترجیح می‌دهند که گندم را به عنوان خوراک دام استفاده کنند؛ از این رو برخی به دنبال خرید گندم بالاتر از ۵۰۰۰ تومان هستند تا این گندم را خریداری کرده و در بخش نهاده‌های دامی استفاده کنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه نرخ گندم داخل با نرخ گندم کشورهای همسایه همخوانی ندارد، گفت: از این رو زمینه برای قاچاق گندم هم وجود دارد تا کسانی همین گندم را با قیمت بالای ۵۰۰۰ تومان خریداری کرده و در کشورهای حاشیه به فروش برسانند.

وی با بیان اینکه ما تهدیداتی را در حوزه گندم برای سال جاری پیش‌بینی می‌کنیم، اظهار داشت: ما در این زمینه تذکرات لازم از سوی مجلس به مسئولین امر داده‌ایم.

این نماینده مجلس گفت: قطعا تعیین نرخ ۵۰۰۰ تومانی، خرید تضمینی گندم جلوی تهدید گندم، قاچاق گندم و همچنین جلوی تبدیل شدن گندم به خوراک دام را نخواهد گرفت.

کد خبر: ۸۵٬۲۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha