۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
برداشت گندم در مزارع کشت و صنعت میرزا کوچک خان آغاز شد
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان:

برداشت گندم در مزارع کشت و صنعت میرزا کوچک خان آغاز شد

خرمشهر- فرحمند، مدیر عامل شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان گفت: عملیات برداشت خوشه‌های زرین گندم از سطح ۲۹۲ هکتار از مزارع آیش شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان آغاز شد.

شهرام فرحمند در گفتگو با خبرنگار بازار با اعلام این خبر اظهار کرد: علیرغم کاهش بارندگی‌ها در سال زراعی گذشته این شرکت توانست با ۲۴درصد افزایش سطح، میزان تولید گندم را به یک هزار و ۱۷۰ تن برساند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۳۶درصدی محصول هستیم.

وی افزود: با کاشت بذر اصلاح شده گندم (رقم چمران ۲) و همچنین استفاده از روش‌های نوین کشاورزی سبب شد تا در هر هکتار بیش از ۴ تن گندم برداشت شود.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان با اشاره به کیفیت محصول برداشت شده عنوان کرد: بخش عمده‌ای از گندم برداشت شده در شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان به عنوان بذر مادری به منظور کشت در سال آینده به تعاون روستایی شهرستان اهواز تحویل داده می‌شود و مابقی محصول نیز تحویل کارخانه آرد خرمشهر شد.

فرحمند با بیان اینکه بروز پدیده خشکسالی در سال زراعی جاری منجر به از بین رفتن مزارع دیم استان شد، توضیح داد: کاه و کلش گندم برداشت شده در شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان نیز جهت تامین علوفه دامی تحویل مراکز پرورش دام استان می شود.

لازم به ذکر است، خوزستان طی یک دهه اخیر مقام نخست کشور در تولید و خرید تضمینی گندم را داشته است و امسال نیز این جایگاه را حفظ خواهد کرد.

کد خبر: ۸۵٬۲۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha