۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
اولویت‌ مجلس ارتقاء وضعیت معیشتی کارگران است| ضرورت ایجاد امنیت شغلی
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

اولویت‌ مجلس ارتقاء وضعیت معیشتی کارگران است| ضرورت ایجاد امنیت شغلی

سنندج– فتحی، رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان از تلاش مجلس شورای اسلامی در راستای ارتقاء وضعیت معیشتی کارگران خبر داد و گفت: متاسفانه وضعیت معیشتی کارگران کشور در شرایط فعلی نگران کننده است.

محسن فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار  با اشاره به لزوم حمایت همه بخش های جامعه از قشر کارگر، اظهار داشت: متاسفانه در شرایط فعلی حاکم بر جامعه کارگران مورد آسیب های جدی واقع شده اند و در همین راستا باید به صورت ویژه از این قشر حمایت شود.

وی اضافه کرد: تلاش در راستای ایجاد امنیت شغلی در بین قشر کارگر یکی از نیازهای لازم و ضروری است و در کنار این مهم باید به موضوع میزان حقوق و دستمزد این قشر نیز برنامه ریزی بهتری صورت گیرد.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی افزود: افزایش تعامل بین دولت و مجلس در راستای رفع مشکلات قشر کارگری در دستور کار قرار گرفته است و ما در مجلس به دنبال ارتقاء وضعیت معیشتی این قشر بسیار مهم در جامعه هستیم.

فتحی با اشاره به دیگر مشکلات پیش روی جامعه کارگری در کشور، یادآور شد: از دیگر مشکلاتی که امروز جامعه کارگری با آن مواجه هستند، نبود تشکل‌های قانونی است و متاسفانه حداقل تشکل های کارگری نیز مورد بی مهری قرار می گیرند که باید این رویکرد را تغییر داد.

وی کارگران را سربازان خط مقدم عرصه تولید ذکر کرد و گفت: همه ما از شرایط معیشتی کارگران و کوچک شدن روزانه سفره این قشر زحمتکش که چرخ‌های اقتصادی کشورمان را در شرایط کنونی در سایه تحریم به حرکت درآورده‌اند، مطلع هستیم و نیاز است به صورت ویژه تلاش برای رفع دغدغه های این قشر را دس اولویت قرار دهیم.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر لزوم همسان سازی حقوق کارگران متناسب با وضعیت تورم در کشور، گفت: طی چند سال اخیر چالش جدی در خصوص تعیین میزان حقوق و دستمزد کارگران در کشور به وجود آمده است و انتظار می رود که دولت ضمن تعامل بهتر با تشکل های کارگری در راستای رفع این مشکلات برنامه ریزی بهتری داشته باشد.

فتحی در پایان خواستار توجه به دیگر دغدغه های کارگران شد و گفت: توجه به مسائل رفاهی، موضوع بیمه و حمایت های بهتر از آنها در شرایط کرونایی در کشور از دیگر مسائل مهم و مورد نیاز است.

کد خبر: ۸۵٬۲۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha