۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
تولید ۵۰ میلیون دُز واکسن «کوو ایران برکت» تا پایان تابستان
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خبر داد

تولید ۵۰ میلیون دُز واکسن «کوو ایران برکت» تا پایان تابستان

مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) گفت: تا پایان تابستان ۱۴۰۰ نزدیک به ۵۰ میلیون دُز واکسن را تقدیم ملت خواهیم کرد.

به گزارش بازار، محمد مخبر در مراسم آغاز مرحله سوم آزمایش انسانی واکسن کُوو ایران برکت افزود : خدا را شاکریم هر وعده‌ای به مردم دادیم زودتر از موعد عملیاتی شد.

وی تصریح کرد: فکر می‌کردیم از خرداد ماه ۱۴۰۰ به تولید انبوه می‌رسیم، اما در اردیبهشت این اتفاق افتاده است و مرتب خطوط مختلفی که طراحی و نصب شده به مدار می‌آید.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: در اردیبهشت حدود یک میلیون دُز واکسن را تحویل وزارت بهداشت و درمان خواهیم داد تا بعد از بررسی‌های سازمان غذاودارو، به مردم تزریق شود.

مخبر افزود: در خرداد ماه ۳ تا ۳.۵ میلیون دُز واکسن ایرانی کرونا کُوو ایران برکت را حتما به وزارت بهداشت تحویل خواهیم داد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) گفت: در تیر این عدد به ۱۲ میلیون دُز در ماه و در مرداد به تولید ماهانه ۲۰ میلیون دُز می‌رسد.

مخبر ادامه داد: در مرداد به حداقل ظرفیت نهایی می‌رسیم و قادر هستیم ماهانه ۲۰ تا ۲۵ میلیون دُز واکسن را تحویل وزارت بهداشت درمان و اموزش پزشکی دهیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) گفت: تا پایان مرداد این امار به ۳۰ میلیون دُز خواهد رسید و با تولیدی که رد شهریور خواهیم داشت تا پایان تابستان قریب به ۵۰ دُز واکسن را تقدیم ملت خواهیم کرد.

کد خبر: ۸۵٬۲۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha