۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲
خواسته فعالان بازار سرمایه در چارچوب قانون است نه خواسته‌های شخصی
مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک مسکن:

خواسته فعالان بازار سرمایه در چارچوب قانون است نه خواسته‌های شخصی

بحرالعلوم، مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک مسکن بیان کرد: خواسته های فعالان بازار، خواسته های قانونی است که با اجرا شدن آنها بازار سرمایه هم روند بهتری در پیش خواهد گرفت.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، محمد مهدی بحرالعلوم، در خصوص نامه ارسال شده از طرف جمعی از کارشناسان بازارسرمایه در راستای تقویت بازار سرمایه به سران قوا گفت: این نامه به منظور تقویت و توسعه بازار سرمایه در نظر گرفته شده که شامل ۸ بند مختلف و کاربردی است و امیدواریم که مورد توجه مسئولان هم قرار بگیرد.

وی تزریق نقدینگی را یکی از مهمترین موارد پیشنهادی در این نامه عنوان کرد و افزود: در هر کشوری که شرایط بحرانی در بازارهای مالی اتفاق می افتد، بانک مرکزی آن کشور با تجهیزات منابع مالی حمایتی در سطوح مختلف انجام می دهد پس از خروج از دوره بحران منابع تزریق شده که در غالب سهام، اوراق های مختلف یا دیگر منابع است را به فروش می رساند، بنابراین ما در ایران هم از چنین روند متداولی مستثنا نیستیم، طبیعتا برای برون رفت از این وضعیت بازار سرمایه، تزریق نقدینگی یک علاج مقطعی و کوتاه مدت برای بازار است.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: البته در افق میان مدت باید گفت مهمترین موضوع زیر بنای بنیادی بازار است که با خروج از قیمت گذاری دستوری، روند معاملات شمایل بهتری به خود می گیرد، هر صنعتی که در بازار سهام فعال است درگیر قیمت گذاری دستوری شده است. بنابراین از میان راهکارهای مختلفی که در این خصوص عنوان شده، می توان خروج از قیمت گذاری دستوری را یکی دیگر از مهمترین موارد اعلام کرد، چرا که اگر این اتفاق عملی شود سرمایه گذاری میان مدت و بلند مدت در بازار  توسعه یافته و وضعیت شرکت های زیر مجموعه بهبود پیدا می کند.

وی افزود: یکی از پیشنهاداتی که در جلسه هم اندیشی با فعالان بازار سرمایه مطرح شد، واگذاری اقساطی سهام بود، چرا که این اقدام ضریب نفوذ بازار سرمایه را در بین آحاد جامعه افزایش می دهد. ممکن است لزوما همه افراد مازاد پس انداز برای خرید سهام نداشته باشند، پس از طریق ورود اقساطی و اهرمی برای خرید سهم، جذب طیف بزرگتری از جامعه صورت می گیرد. به اعتقاد من اقتصاد کشورمان ماهیت تورمی دارد، پس استفاده از اهرمی که نرخ سود ثابت دارد در بازه زمانی میان مدت و بلند مدت کسب بازدهی منطقی را با اطمینان خاطر میسر می کند.

مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک مسکن تاکید کرد: با خرید اقساطی سهم شاید در کوتاه مدت درگیر نوسان سهم باشیم، اما چون تا اتمام پرداخت اقساط امکان فروش در کوتاه مدت وجود ندارد عملا سرمایه گذاری بلندمدت و سهامداری را ترویج می کنیم؛ همچنین با این کار طیف گسترده تری از افرادی که توانگری مالی بالایی ندارند نیز در بازار جذب می شوند.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان خاطرنشان کرد: زمانیکه یک موضوع در سطح سران قوا مطرح می شود، انتظار بر این است که یک سری از خواسته که جایگاه قانونی دارد مورد توجه قرار بگیرد، چون خروجی این تصیمات تاثیر مثبتی برای بازار سرمایه خواهد داشت.

کد خبر: ۸۵٬۲۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha