۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
نشای مکانیزه شمار کارگران را در شالیزارهای مازندران کاهش داد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

نشای مکانیزه شمار کارگران را در شالیزارهای مازندران کاهش داد

ساری- رمضانی، رئیس اداره دفتر برنج جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به رشد ۴۰ درصدی نشای مکانیزه گفت: به کارگیری کارگر در کشت مکانیزه برنج به صفر رسیده است.

علی محمد رمضانی در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه امسال ۱۴۰ هزار هکتار از شالیزارهای استان به صورت مکانیزه کشت می شود، اظهار داشت: در مزارعی که نشاء به صورت مکانیزه انجام می شود، استفاده از کارگران به صفر می رسد.

وی در عین حال با بیان اینکه برای نشای سنتی از کارگران استفاده می شود، فعال شدن کارگران غیربومی را مستلزم رعایت پروتکل های بهداشتی و توجه به شیوه نامه ها در مزارع دانست.

رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران با عنوان اینکه دو سال قبل ۶۰ هزار هکتار از مزارع به زیر کشت نشای مکانیزه رفته بود، افزود: این میزان پیش بینی می شود در سال جاری به بیش از ۱۴۰ هزار هکتار برسد.

رمضانی با عنوان اینکه سطح کشت نشای مکانیزه نسبت به دو سال قبل در استان ۸۰ هزار هکتار بیشتر شده است، توسعه مکانیزاسیون را از جمله دلایل افزایش کشت مکانیزه بیان کرد و گفت: در حال حاضر بیش از سه هزار و۹۰۰ دستگاه نشاکار در استان وجود دارد.

وی میزان تولید برنج را در استان یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن شلتوک معادل ۹۷۰ هزار کیلوگرم برنج سفید ذکر کرد و گفت: ۴۲ درصد برنج کشور در استان تامین و تولید می شود.

کد خبر: ۸۵٬۲۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha