۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
۳۰ درصد محصول سیر کشور در طارم تولید می‌شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

۳۰ درصد محصول سیر کشور در طارم تولید می‌شود

زنجان- تاراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه بیش از ۵۶ هزار تن محصول سیر در طارم برداشت می‌شود، گفت: بیش از ۳۰ درصد محصول سیر کشور در این شهرستان تولید می‌شود.

جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ هکتار از زمین های زراعی شهرستان طارم زیر کشت محصول سیر رفته است،گفت: طبق پیش بینی های انجام گرفته بیش از ۵۶ هزار تن محصول سیر از مزارع شهرستان طارم برداشت و روزانه بازار خواهد شد. 

وی با بیان اینکه یک هزار و ۶۵۰ بهره بردار طارم بعد از ۶ ماه تلاش محصول سیر را برداشت می کنند،اظهار کرد: کاشت،داشت و برداشت محصول سیر بسیار هزینه بر است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: محصول سیر شهرستان طارم به استانهای مازندران،اهواز،تهران،کرج،همدان و کشورهای حاشیه خلیج فارس و روسیه صادر می شود. 

تاراسی ارقام سیر کشت شده را سیر محلی طارم، سیر صورتی، سیر قرمز، سیر سفید و رقم آذر شهر اعلام کرد و گفت: به طور متوسط در هر واحد سطح بیش از ۴۰ تن سیر برداشت می شود.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی های لازم انجام شده تا تجار و واحدهای صنایع غذایی در سطح کشور به سمت شهرستان طارم سوق پیدا کنند،تصریح کرد: تنها هدف ما توسعه بازار صادراتی سیر است و باید  این محصول  با ارزش و با کیفیت در سطح کشور به خوبی عرضه شود. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان تولید سیر را یکی از مهمترین محصولات کشاورزی مهم طارم برشمرد و  گفت: بیش از ۳۰ درصد محصول سیر کشور در طارم تولید می شود.

کد خبر: ۸۵٬۱۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha