۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷
پرداخت ۳ هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان وام کرونا به فعالان حمل‌ و نقل
مدیرکل دفتر بهره‌وری وزارت راه خبر داد

پرداخت ۳ هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان وام کرونا به فعالان حمل‌ و نقل

صادقی، مدیرکل دفتر بهره‌وری حمل‌ونقل وزارت راه از پرداخت حدود ۷۰ درصد از تسهیلات حمایتی دولت به شرکت‌ها و رانندگان حمل‌ونقل برون‌شهری آسیب‌دیده از کرونا، به میزان سه هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محسن صادقی، مدیرکل دفتر بهره‌وری حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: تا ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۰، از مجموع حدود ۴۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات درخواستی بخش حمل‌ونقل برون‌شهری، ۳ هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان معادل ۷۰ درصد از کل تسهیلات درخواستی به متقاضیان در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای و هوایی، ریلی و دریایی پرداخت شده است.

صادقی گفت: دولت در دو بخش به حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری تسهیلات پرداخت کرده است. بخش اول به‌طور ویژه حوزه حمل‌ونقل هوایی و ریلی است که آسیب بسیار شدیدی از شیوع کرونا دیدند و بخش دیگر حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری است که با آسیب‌های قابل توجه روبه‌رو شدند. در مجموع حدود ۲۰۳ هزار پرونده از سوی شرکت‌های حمل‌ونقلی برای دریافت این وام تشکیل شده که از این رقم، حدود ۱۵۵ هزار پرونده و معادل ۷۶ درصد از کل پرونده‌ها به مرحله پرداخت رسید و مابقی پرونده‌ها نیز در فرایند پرداخت قرار دارند.

 صادقی در مورد آخرین وضعیت تسهیلات ویژه شرکت‌های بزرگ حمل‌ونقل هوایی و ریلی افزود: تاکنون در بخش هوایی، از مجموع ۲۹ پرونده که درخواست بیش از ۲۵۵۳ میلیارد تومان تسهیلات داشته‌اند، پرونده ۱۴ شرکت به ارزش بیش از ۲ هزار و ۶۰ میلیارد تومان پرداخت شده است که نشان از پرداخت ۸۰ درصدی کل تسهیلات درخواستی این بخش است. در حوزه ریلی نیز از مجموع ۵۹ پرونده متقاضیان با ارزش تقریبی ۹۲۰ میلیارد تومان، تسهیلات ۲۳ شرکت پرداخت شده که ارزش تسهیلات پرداختی به آن‌ها نیز حدود ۲۳۰ میلیارد تومان است که نشان از پرداخت تنها ۲۵ درصد از کل تسهیلات درخواستی این بخش دارد.

مدیرکل دفتر ارزیابی‌های اقتصادی و مدیریت بهره‌وری حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی در پایان ضمن بیان ضرورت و فوریت رسیدگی به شرکت‌های حوزه حمل‌ونقل به سبب آسیب‌های جدی وارد بر آن به دلیل شیوع ویروس کرونا و علی‌الخصوص بخش حمل‌ونقل ریلی کشور که در دریافت تسهیلات کرونا، با موانع و مشکلات متعددی مواجه هستند، خواستار همکاری بیشتر و همراهی برخی بانک‌های عامل جهت تسریع و تسهیل در پرداخت این وام حمایتی شد.

کد خبر: ۸۵٬۰۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha