۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
لزوم توسعه تعاونی های زیتون و سیر در طارم/ خام فروشی محصولات کشاورزی ظلم است
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس:

لزوم توسعه تعاونی های زیتون و سیر در طارم/ خام فروشی محصولات کشاورزی ظلم است

زنجان- طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی بر لزوم توسعه تعاونی‌های زیتون و سیر در طارم تاکید کرد و گفت: طارم شهرستان بسیار ثروتمندی است و باید این تعاونی ها شکل بگیرد.

مصطفی طاهری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه مقام معظم رهبری بیش از ۱۰ سال است که شعار سال را اقتصادی انتخاب می کنند، گفت: این نشان می دهد که رهبری نسبت به ارتقای رفاه و اقتصاد مردم بسیار تاکید دارند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر توسعه تولید در کشور بسیار تاکید دارند، اظهار داشت: توجه به تولید آورده های زیادی را به دنبال دارد و وابستگی کشور را به بسیاری از کالاها و محصولات کم می کند.

شهرستان طارم ۱۸ رودخانه فصلی دارد
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهرستان طارم ظرفیت های بسیار خوبی در بخش کشاورزی دارد، تاکید کرد: ۱۸ رودخانه فصلی در این شهرستان وجود دارد و وارد قزل اوزن شده  و استفاده نمی شود و مورد استفاده استان گیلان است که استفاده بهینه از این نعمت الهی می تواند اقتصاد این شهرستان را متحول کند.

طاهری تاکید کرد: با توسعه صادرات محصولات کشاورزی در شهرستان طارم می توان نیاز ارزی کشور را فراهم کرد و اشتغال این شهرستان را افزایش داد.

وی با بیان اینکه موجودی آب در این شهرستان مکانیزه شود تا کم ترین هدر رفت آب را داشته باشیم، تاکید کرد: باید کشت های گلخانه ای، مکانیزه و قطره ای در این شهرستان تقویت شود. 

خام فروشی زیتون و سیر ظلم است
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: طی چند سال گذشته سه هزار هکتار زمین شیب دار آماده واگذاری به سرمایه گذار بود که تاکنون یک هزار و ۵۰۰ هکتار محقق شده و در این میان هفت میلیون متر مکعب آب هر سال به اراضی شیب دار تخصیص می یابد.

طاهری گفت: با تخصیص این میزان آب به اراضی شیبدار تولید زیتون در این شهرستان چند برابر افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه خام فروشی زیتون و سیر ظلم است، گفت: باید این دو محصول مهم در این شهرستان فرآوری شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی بر لزوم توسعه تعاونی های زیتون و سیر در شهرستان طارم تاکید کرد و ابراز داشت: طارم شهرستان بسیار ثروتمندی است و باید این تعاونی ها شکل بگیرد و دولت زمین لازم را در اختیار مردم قرار دهد.

طاهری با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد زیتون کشور در شهرستان طارم تولید می‌شود، افزود: زیتون طارم نسبت به سایر استان‌ها از کیفیت بالاتری برخوردار است و باید حمایت‌های لازم از بخش خصوصی برای حضور پررنگ در این بخش فراهم شود. 

کد خبر: ۸۵٬۰۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha