۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
تداوم تعطیلی واحدهای صنفی تا دهم اردیبهشت؛ نتیجه مثبت نمی گیریم!
رئیس اتاق اصناف تهران در گفتگو با بازار:

تداوم تعطیلی واحدهای صنفی تا دهم اردیبهشت؛ نتیجه مثبت نمی گیریم!

نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران از تمدید تعطیلی بازار بزرگ تهران و واحدهای صنفی از چهارم تا دهم اردیبشهت ماه خبرداد و گفت: تابع تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا در تداوم تعطیلی واحدهای صنفی هستیم.

بازار؛ گروه اصناف و بازرگانی: «قاسم نوده فراهانی» در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بازار تاکید کرد: در حال حاضر واحدهای صنفی گروه های ۲، ۳ و ۴ تا ۱۰ اردیبهشت ماه تعطیل هستند و در تداوم تعطیلی واحدهای صنفی، تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم که رئیس جمهوری اسلامی ایران رئیس این ستاد است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر اینکه ساعات تعطیلی واحدهای صنفی گروه یک در تهران به عنوان مشاغل ضروری چه ساعتی است گفت: این واحدهای صنفی که برای تامین نیازهای مردم نقش مهمی بر عهده دارند تا ساعت ۲۱ می توانند به فعالیت خود در تهران ادامه دهند.

رعایت پروتکل های بهداشتی در واحدهای صنفی ۸۰ درصد است
رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه همواره اصناف تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا بوده است گفت: بررسی های به عمل آمده نشان می دهد که متوسط رعایت پروتکل های بهداشتی در بین واحدهای صنفی به خصوص گروه یک هم اکنون بیش از ۸۰ درصد است.

به تمام واحدهای صنفی ابلاغ شده است که به منظور حفظ جان مردم باید پروتکل های بهداشتی را به دقت رعایت کنند، اما تنها با تعطیلی واحدهای صنفی کار درست نمی شود و اگر قرار است نتیجه مثبت بگیریم باید از ازدحام مردم در مترو، اتوبوس، بانکها و ادارات جلوگیری و به رعایت پروتکل های بهداشتی توجه جدی شود

نوده فراهانی یادآورشد: به تمام واحدهای صنفی ابلاغ شده است که به منظور حفظ جان مردم باید پروتکل های بهداشتی را به دقت رعایت کنند، اما تنها با تعطیلی واحدهای صنفی کار درست نمی شود و اگر قرار است نتیجه مثبت بگیریم باید از ازدحام مردم در مترو، اتوبوس، بانکها و ادارات جلوگیری و به رعایت پروتکل های بهداشتی توجه جدی شود.

رئیس اتاق اصناف تهران بیان کرد: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا و ابلاغ استاندار تهران محدودیت های کرونایی در شهرهای قرمز و نارنجی که هم اکنون ۳۰۱ شهر قرمز و ۹۵ نارنجی هستند، گروه های شغلی دو، سه و چهار تا ۱۰ اردیبهشت ماه تعطیل خواهند بود.

فقط واحدهای صنفی گروه شغلی یک مجاز به فعالیت در تهران هستند
به گفته نوده فراهانی، هم اکنون در شهر تهران گروه شغلی یک، می توانند همچون گذشته با رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان به فعالیت خود ادامه دهند.

رئیس اتاق اصناف تهران تاکید کرد: طبق مقررات موجود اگر واحد صنفی به پروتکل های بهداشتی توجه نکند و یا غیر مجاز به فعالیت های خود ادامه دهد در مرحله نخست تذکر کتبی داده خواهد در غیر این صورت در مرحله بعدی به این واحد صنفی اخطار پلمپ داده خواهد شد تا قوانین و مقررات را به دقت رعایت کند.

نوده فراهانی بار دیگر تصریح کرد: به منظور حفظ سلامتی مردم همه واحدهای صنفی در تهران باید پروتکل های بهداشتی را کاملا رعایت کنند.

رئیس اتاق اصناف تهران در پایان افزود: در گروه یک عرضه کنندگان مواد غذایی و لوازم ضروری نظیر سوپرمارکت ها، فروشگاه های زنجیره ای، خواربارفروشی ها، لوازم یدکی و خشکشوئی ها تا ساعت ۲۱ می توانند به فعالیت خود ادامه دهند و گروه های شغلی ۲، ۳ و ۴ همچنان در تهران تعطیل خواهند بود.

کد خبر: ۸۵٬۰۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha