۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
۱۹۲۹ طرح اشتغال روستایی در قزوین تسهیلات دریافت کردند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین:

۱۹۲۹ طرح اشتغال روستایی در قزوین تسهیلات دریافت کردند

قزوین- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین گفت: از ابتدای شروع طرح تا پایان سال ۹۹، یک هزار و ۹۲۹ طرح اشتغال روستایی در قزوین تسهیلات کم بهره دریافت کرده‌اند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین، رضا گروسی در این باره اظهار کرد: از ابتدای شروع طرح تا پایان سال ۹۹، یک هزار و ۹۲۹ طرح اشتغال روستایی در قزوین تسهیلات کم بهره دریافت کرده اند.
رضا گروسی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی از سال ۱۳۹۶ آغاز شد، افزود: تا به امروز مبلغ ۲۶۴ میلیارد و ۹۱۸ میلیون تومان تسهیلات جهت اشتغال چهار هزار و ۲۶۳ نفر به طرح های مذکور پرداخت شده است.

وی با اشاره به میزان تسهیلات پرداختی در بانک های استان، اضافه کرد:بانک کشاورزی به ۷۳۵ طرح با هزار و ۶۶۰ نفر اشتغالزایی، پست بانک به ۴۷۰ طرح با ۹۲۹ نفر اشتغال، صندوق کارآفرینی امید به ۴۳۱ طرح با ۷۰۹ نفر اشتغال و بانک توسعه تعاون به ۲۹۳ طرح با ۹۶۵ نفر اشتغالزایی تسهیلات پرداخت کرده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین حمایت از توسعه کسب و کارهای روستایی و ماندگار کردن ساکنان روستا را از اهداف این طرح دانست و گفت: اجرای این طرح ها به تحقق روستای بدون بیکار و مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها منجر می شود.

گروسی با اشاره به تنوع طرح‌های اشتغال‌زایی در مناطق روستایی استان، افزود:  با تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها علاوه بر بهبود وضع معیشتی روستاییان از مهاجرت آنان به مناطق شهری و ایجاد آسیب های اجتماعی مانند حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ جلوگیری می شود.

وی با تاکید بر توسعه کارآفرینی به عنوان بهترین راهکار برای ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی، اضافه کرد:فرمانداران، بخشداران و مدیران دستگاه های اجرایی می‌توانند با شناسایی ظرفیت‌ها و استعدادها در مناطق محروم و روستایی استان برای ایجاد شغل‌های پایدار و کارآفرینی و اشتغالزایی در این مناطق گام بردارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین با اشاره به نامگذاری سال جاری به تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها گفت: توسعه فرهنگ کارآفرینی و بسترسازی جهت تربیت و پرورش کارآفرینان روستایی موجب تحقق شعار سال می شود که دستیابی به این مهم، بدون همراهی و همکاری دستگاه های اجرایی و عزم جدی مدیران امکان پذیر نیست.

کد خبر: ۸۵٬۰۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha