۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱
همه خودروهای تولیدی هوندا  تا ۹ سال بعد الکترونیکی می شوند
مدیرعامل هوندا خبر داد

همه خودروهای تولیدی هوندا تا ۹ سال بعد الکترونیکی می شوند

توشی هیرو میبه مدیرعامل هوندا روزگذشته در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که صد درصد خودروهای این شرکت تا سال ۲۰۴۰ الکتریکی خواهند بود.

بازار؛ گروه خودرو: شرکت خودروسازی هوندا در صنعت خودرو شرکت کوچکی نبوده و همواره به دنبال توسعه محصولات خود بوده است. این شرکت علاوه بر خودرو در سایر حوزه مانند موتورسیکلت، قایق و جت تولیدات قابل توجهی داشته و اغلب بازارهای جهانی را نیز از آن خود کرده است.

روز گذشته مدیرعامل این شرکت ژاپنی، توشی هیرو میبه، در کنفرانس مطبوعاتی سالانه اعلام کرد: باتوجه به نقشه راهی که برای آینده ترسیم شده، خودروهای هوندا تا سال ۲۰۴۰ به طور صددرصدی تمام الکتریکی خواهند بود.

هیرو میبه در ادامه افزود: سایر خودروسازان در دنیا اهداف مشابه ما را دنبال می‌کنند، اما این نکته را نباید فراموش کرد که توسعه براساس منطقه یا بازار خاص رخ نمی‌دهد. زیرساخت‌های لازم برای رسیدن به این هدف از بازار آمریکای شمالی تا چین و ژاپن متفاوت است. بنابراین هدفی در یک بازه زمانی ۱۹ ساله معین کردین تا به خودروهای صد درصد برقی برسیم.

این هدف نیز در همکاری استراتژیک هوندا با شرکت جنرال موتورز و در پی توسعه فناوری باتری‌های یولیتیوم رخ خواهد داد. در ژاپن نیز توجه فراوانی به خودروهای الکتریکی کوچک مانند هوندا-ای شده است. در همین راستا وسایل نقلیه دیگر مانند موتورسیکلت‌ها و اسکوترهای الکتریکی نیز ساخته شده است. بنابراین در همه زمینه‌ها تحقیقات و توسعه اضافی در مورد وسایل نقلیه سلول سوختی هیدروژنی نقش بسزایی دارد.

هرچند که ژاپنی‌ها پیشتاز در استفاده از سوخت هیدروژن هستند، اما یکی از اهداف اصلی هوندا برای به صفر رساند کربن، دست یابی به سوخت هیدروژن است. این خودروساز تا سال ۲۰۵۰ محصولاتی مطابق این سوخت خواهد داشت. این یک ابتکار عمل برای کاهش جدی انتشار کربن در تمام سطوح است.

ولوو نیز به عنوان یک رقیب جدی هوندا در برنامه کاهش کربن، این فرآیند را آغاز کرده است. هرچند که تاکنون هیچ استراتژی برای انجام این هدف ندارد. اما هوندا حداقل یک استراتژی برای دست یابی به محصولات هیدروژنی یافته است. این شرکت خودروساز ژاپنی در حال تحقیق و توسعه در مورد انواع سوخت‌های پاک و فاقد کربن است که بهترین شیوه نیز استفاده از انرژی تجدید پذیر است. هوندا طی شش سال آینده ۴۶.۳ میلیارد دلار سرمایه گذاری برای نیل به اهداف مذکور انجام داده است.  

گاهی قیاس‌های فناوری بین سوخت‌های جایگزین و تکنولوژی‌های موجود انجام می‌شود، به طور مثال ۲۹ سال پیش کامپوترها چه جایگاهی داشتند و اکنون چه جایگاهی دارند. شاید در آن زمان خودروهای هیبریدی و الکتریکی وجود نداشت یا توسعه نیافته بود، اما اکنون می‌بنیم که سیستم‌های کمکی راننده، خودروهای هیبریدی و پیشرانه‌ها تا چه میزان در صنعت خودروسازی رشد کردند.

گفتنی هست که هوندا پیشتاز در استفاده از فناوری‌های جدید برای سوخت‌های پاک بوده است.

کد خبر: ۸۴٬۹۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha