۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۰
تولید میگوی پرورشی در استان بوشهر ۲۷ درصد افزایش می‌یابد
با افزایش اراضی پرورشی؛

تولید میگوی پرورشی در استان بوشهر ۲۷ درصد افزایش می‌یابد

بوشهر - خون‌میرزایی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران از افزایش ۲۷ درصدی تولید میگوی پرورشی در استان بوشهر به نسبت سال قبل خبر داد.

نبی‌الله خون‌میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی برای توسعه آبزی‌پروری است و اراضی مناسبی برای توسعه پرورش میگو در این استان شناسایی شده است.

وی اضافه کرد: سال گذشته پرورش میگو در سطح پنج هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی استان بوشهر در قالب ۱۱ سایت پرورشی انجام شد که شاهد افزایش تولید نسبت به سال قبل از آن بودیم.

رئیس سازمان شیلات ایران میزان تولید میگوی استان بوشهر در سال گذشته را ۲۳ هزار و ۶۰۸ تن عنوان کرد و ادامه داد: پیش‌بینی شده که امسال میزان میگوی پرورشی تولیدی در این استان از ۳۰ هزار تن فراتر رود.

وی بیان کرد: به منظور افزایش ظرفیت‌های تولید میگو در استان بوشهر مجتمع پرورش میگوی بامداد شیف شهرستان بوشهر به بهره‌برداری رسیده است که در آینده شاهد تکمیل دیگر بخش‌های آن نیز خواهیم بود.

خون‌میرزایی به سهم حدود ۵۰ درصدی استان بوشهر در تولید میگوی پرورشی کشور اشاره کرد و ادامه داد: در سطح کشور سالانه حدود ۶۰ هزار تن میگوی پرورشی تولید می‌شود که سهم استان بوشهر از این حجم تولید در حال افزایش است.

 وی از صادرات ۱۷ هزار تن میگوی پرورشی طی ۱۱ ماهه سال گذشته خبر داد و افزود: متوسط صادرات سالانه میگوی پرورشی کشور حدود ۳۰ هزار تن است.

کد خبر: ۸۴٬۹۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha