۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۵
سریع ترین راه برای بهبود بازار سرمایه برداشتن دامنه نوسان است
دکتر عبده تبریزی مطرح کرد؛

سریع ترین راه برای بهبود بازار سرمایه برداشتن دامنه نوسان است

رئیس اسبق سازمان بورس به سوالات فعالان اقتصادی در کلاب هاوس پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار بازار، دکتر حسین عبده تبریزی رئیس اسبق سازمان بورس در گفتگوی کلاب هاوسی درباره وضعیت اقتصاد ایران پرداخت و درباره وضعیت بورس گفت: تنها راهی که در این مقطع می توان به سرعت انجام داد برداشتن دامنه نوسان به صورت تدریجی است، اما من معتقدم باید حجم مبنا وجود داشته باشد.

عبده تبریزی درباره نحوه برداشتن دامنه نوسان نیز گفت: باید از سهام بزرگ با شناوری بالاتر این کار آغاز شود تا شوک به بازار سرمایه وارد نشود.

رئیس اسبق سازمان بورس در بخش دیگر سخنان خود به نحوه پرداخت زیان به سهامداران خرد اشاره کرده و گفت: این طرح باید تنها برای سهامداران خرد دارای سهم های کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان پرداخته شود و به فرض فردی که ۳ میلیارد تومان در بازار آورده و ضرر کرده به علت مشورت نکردن با کارشناسان بازار سرمایه باید خود ضرر خود را بپردازد، اما بخش دیگری از مردم که هیچ سابقه ای نداشته اند و به دعوت دولت  و با سرمایه کم آمده اند می توان زیان از طرف دولت پرداخت شود. 

عبده تبریزی در پایان گفت: باید محدودیت سرمایه گذاری مستقیم برای افرادی که تسلط بر بازار سرمایه ندارند ایجاد شود تا سرمایه ها از بازار سرمایه با ضرر کردن فرار نکند.

کد خبر: ۸۴٬۹۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha