۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱
۲ میلیون آمریکایی گرفتار بحران کم آبی
سی بی اس گزارش داد؛

۲ میلیون آمریکایی گرفتار بحران کم آبی

بیش از دو میلیون نفر در آمریکا از دسترسی به آب آشامیدنی از طریق شبکه آبرسانی شهری، محروم اند.

به گزارش بازار، شبکه تلویزیونی سی بی اس گزارش داد: تازه‌ترین داده‌ها نشان می‌دهد در سراسر جهان، حدود چهار میلیارد نفر دستکم یک ماه در سال، کم آبی شدید را تجربه کرده اند. در آمریکا دو میلیون و دویست هزار نفر بدون دسترسی به آب لوله کشی زندگی می‌کنند. بر اساس این گزارش، پیش بینی می‌شود دسترسی به آب آشامیدنی در سال‌های پیش رو بدتر می‌شود. مجمع جهانی اقتصاد پیش بینی کرد تا پایان دهه حاضر، بین منابع آب جهان و تقاضا برای آن ۴۰ درصد شکاف وجود خواهد داشت.

«جورج مک گراو» مدیر اجرایی شرکت دیگ دیپ است که یک نهاد غیرانتفاعی است و در حوزه تامین آب برای آمریکایی‌هایی فعالیت می‌کند  در جواب مجری این شبکه که چرا بیش از دو میلیون آمریکایی به آب لوله کشی دسترسی ندارند؟ گفت: واقعا تاسف بار است که در ثروتمندترین دموکراسی جهان بیش از دو میلیون نفر برای اساسی‌ترین نیاز خود باید با مشکل مواجه باشند. من فکر می‌کنم بیشتر آمریکایی‌ها وقتی موضوع آب به میان می‌آید به یاد کشورهای آفریقایی یا جنوب شرق آسیا می‌افتند و فکرش را نمی‌کنند که کسی در نزدیکی آن‌ها با این مشکل درگیر باشد.

جورج مک گراو افزود، علل این مشکل در آمریکا، مسائلی شناخته شده اند. ما سیستم آب رسانی فوق العاده‌ای داریم که بیش از ۹۹ درصد مردم را پوشش می‌دهد، اما این خدمات به نحوی نیست که همه را پوشش دهد. نژادپرستی ساختارمند و نبود سرمایه گذاری لازم در مناطقی که سیاه پوستان یا بومیان زندگی می‌کنند، از مسائلی است که وجود دارد و این افراد برای دسترسی روزانه به آب باید تکاپو کنند.

مدیر اجرایی شرکت دیگ دیپ  تصریح کرد، اینطور نیست که تعداد معدودی در این جمعیت‌ها دسترسی به آب آشامیدنی نداشته باشند، کل این جمعیت‌ها از دسترسی به شبکه آب آشامیدنی محروم هستند. برخی از آن‌ها اصلا دسترسی به آب لوله کشی نداشته اند، برخی مدتی دسترسی داشته اند، اما الان محروم هستند؛ و این شرایط در نبود سرمایه گذاری لازم برای رفع مشکل آب این مناطق، رو به وخامت است.

جورج مک گراو در ادامه تاکید کرد، برخی از آن‌ها در مناطقی زندگی می‌کنند که آب رسانی به آن‌ها مشکل است، اما بعضی هم در جوار مناطقی به سر می‌برند که از آب آشامیدنی برخوردارند. علت محرومیت این دسته این است که عزم سیاسی برای تامین آب آشامیدنی آن‌ها وجود ندارد. این شرایط دسترسی نداشتن به آب تصفیه شده را در کنار همه گیری کرونا که قرار دهید، اوضاع وحشتناک‌تر می‌شود. در نظر داشته باشید که مقامات بهداشتی بر دو نکته تاکید دارند: شستن دست‌ها و در خانه ماندن. وقتی شما آب پاک نداشته باشید، اجرای توصیه اول، عملا دشوار خواهد بود. شما مجبور خواهید بود از خانه بیرون بروید و توصیه دوم را هم نادیده بگیرید تا آب تهیه کنید و در بسیاری از موارد در این مراکز فاصله گذاری اجتماعی رعایت نمی‌شود. این موضوع باعث شده است که همه گیری کرونا تاثیر شدیدتری بر جمعیت بومیان آمریکا بجا بگذارد.

کد خبر: ۸۴٬۹۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha