۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱
خرابی ترمز؛ تسلا را وادار به عذرخواهی کرد| شروع تلخ نمایشگاه شانگهای برای خودروسازی آمریکایی

خرابی ترمز؛ تسلا را وادار به عذرخواهی کرد| شروع تلخ نمایشگاه شانگهای برای خودروسازی آمریکایی

عذرخواهی کوتاه و گستاخی مدیران تسلا در مقابل مشتریان چینی این شرکت خودروسازی، ادامه فعالیت این نام تجاری در چین را با خطر رو به رو کرد.  

بازار؛ گروه خودرو: شرکت خودروسازی تسلا روز گذشته در چین تحت فشارهای شدید نظارتی و رسانه های دولتی قرار گرفت؛ چرا که در ابتدای نمایشگاه خودرو شانگهای یک مشتری در خصوص ویروسی شدن سیستم خودرو خود ابراز ناراحتی کرد. همین موضوع سازنده خودروهای الکتریکی تسلا را مجبور به عذرخواهی کرد.

با تولید بخشی از محصولات تسلا در کارخانه‌های این شرکت در شانگهای، آمار فروش تسلا در چین قریب به ۳۰ درصد از فروش جهانی این شرکت را تشکیل می‌دهد؛ این درحالی است که بین ایالات متحده و چین تنش‌هایی وجود دارد و سایر شرکت های خارجی مستقر در چین با واکنش های جدی روبرو شده اند.

خرابی ترمز؛ تسلا را وادار به عذرخواهی کرد| شروع تلخ نمایشگاه شانگهای برای خودروسازی آمریکایی

امتیازی به تولیدکنندگان خارجی داده نمی شود
در این رابطه گلوبال تایمز، در مقاله‌ای منتشر کرد: «چین به بازار خود برای تجارت خارجی ادامه خواهد داد، اما این به آن معنا نیست که به شرکت های خارجی امتیاز داده می شود.»

روز دوشنبه، یک مشتری ناراضی در اعتراض به رسیدگی به شکایات شرکت در مورد خرابی ترمز، ایجاد طوفان در شبکه‌های اجتماعی، با تنظیم مقررات نظارتی و رسانه های دولتی در بالای نمایشگاه اتومبیل بالای تسلا نشست.

اواخر روز چهارشنبه، تنظیم کننده بازار چین از تسلا خواست تا کیفیت محصول را در این کشور تضمین کند، در حالی که آژانس رسمی خبری شینهوا اعلام کرد که عذرخواهی تسلا «صادقانه نیست.»

گلوبال تایمز نوشت: «موضع سرسختی و غرورآمیزی که این شرکت در برابر عموم مردم به نمایش گذاشته امری نفرت انگیز و غیر قابل قبول است که می تواند به اعتبار و پایگاه مشتری در بازار چین لطمه وارد کند.»

خرابی ترمز؛ تسلا را وادار به عذرخواهی کرد| شروع تلخ نمایشگاه شانگهای برای خودروسازی آمریکایی

تسلا  که از بازار محبوبی در چین برخوردار است از ارائه هر گونه توضیحی خودداری کرد اما در بیانیه ای اعلام کرد پس از درخواست یک کنترل کننده جریان محلی، اطلاعات مربوط به حادثه ترمز را با دیگر کنترل کنندگان جریان به اشتراک می گذارد.

در فیلم هایی که از نمایشگاه خودرو روز دوشنبه منتشر شد، یک زن با پیراهنی که روی آن نوشته شده بود «ترمز کار نمی کند» اتهامات مشابهی را در خصوص تسلا فریاد زد در حالی که کارمندان و امنیت برای برقراری آرامش تلاش می کردند.

تسلا روز سه شنبه از مصرف کنندگان چینی به دلیل عدم رسیدگی به موقع به این شکایت عذرخواهی کرد و گفت که بررسی عملکرد خدمات خود را در بزرگترین بازار خودرو جهان آغاز خواهد کرد.

عذرخواهی کوتاه و گستاخانه تسلا
با این حال، خبرگزاری شینهوا اعلام کرد عذرخواهی تسلا کوتاه بوده است. این خبرگزاری یک مطلب آورده: «یک شرکت بزرگ باید مسئولیت بزرگ بودن را داشته باشد، هیچ شرکتی نمی تواند هر کاری را که می خواهد انجام دهد.»

در این گزارش آمده است: «اگر شرکتی در صورت بروز مشکل آن را اصلاح نکند، اگر یک مدیر ارشد مشکل دار را تغییر ندهد، در نهایت دوباره اشتباه تکرار خواهد شد.»

روز دوشنبه؛ گریس تائو، معاون مدیرعامل تسلا به یک رسانه محلی گفت: «احتمال مصالحه با تسلا وجود ندارد» و افزود که گمان می کند شخصی وجود دارد که مشتری را به اعتراض دعوت کرده است. این مصاحبه از طرف رسانه های دولتی این کشور به عنوان «گستاخی» تسلا معرفی شد.

خرابی ترمز؛ تسلا را وادار به عذرخواهی کرد| شروع تلخ نمایشگاه شانگهای برای خودروسازی آمریکایی

در همین حال، گلوبال تایمز مطلبی را در مورد تصادف مهلکی منتشر کرد که گفته می شود تصادف با یک تسلا است که «روز چهارشنبه بصورت آنلاین ظاهر شد»  که به گفته وی نگرانی های بیشتری درباره کنترل کیفیت تسلا ایجاد می کند.

رویترز نیز منتشر کرد که ماه گذشته، هنگامی که ارتش از ورود خودروهای آمریکایی به مجموعه های خودداری کرد، تسلا در چین مورد بررسی قرار گرفت. در اوایل این ماه، تسلا اعلام کرد که که دوربین های موجود در محصولاتش خارج از آمریکای شمالی فعال نیستند.

گفتنی است در حال حاضر چینی‌ها در فضای مجازی نسبت به رفتار صاحبان برندهایی همچون نایک، آدیداس و غیره نیز معترض شده‌ و خواستار تحریم ورود این مارک‌های خارجی به کشورشان شده‌اند. موضوعی که در صورت ادامه رفتار مدیران تسلا در مقابل خواست مردم احتمال این می رود که تسلا هم به این مجموعه اضافه شود.   

کد خبر: ۸۴٬۸۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha