۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱
اولین واحد تولیدی مرغ مادر گوشتی در استان بوشهر افتتاح شد
با دستور رئیس جمهور؛

اولین واحد تولیدی مرغ مادر گوشتی در استان بوشهر افتتاح شد

بوشهر - در مراسمی با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور، اولین واحد تولیدی مرغ مادر گوشتی در استان بوشهر افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار بازار، معاون امور دام  وزیر جهاد کشاورزی صبح پنجشنبه در این مراسم با اشاره به سرمایه‌گذاری ۱۴۰ میلیارد ریالی در ساخت اولین واحد تولیدی مرغ مادر گوشتی در استان بوشهر اظهار داشت: فاز نخست این پروژه دارای ظرفیت ۲۰ هزار قطعه است.

مرتضی رضایی از افزایش دو برابری تولید در این واحد و رسیدن به ظرفیت ۴۰ هزار قطعه خبر داد و خاطرنشان کرد: در این طرح کارخانه جوجه‌کشی با ظرفیت ۱۷ میلیون قطعه در سال اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اجرای این طرح در زمینی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع و با زیربنای چهار هزار و ۴۵۷ متر مربع اضافه کرد: ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و ۸۰ میلیارد ریال سهم سرمایه‌گذار در این طرح بوده است.

تکمیل زنجیره تولید مرغ
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر نیز در این مراسم از تلاش برای تکمیل زنجیره‌های تولید آبزیان، محصولات کشاورزی گلخانه‌ای و گوشت مرغ در استان خبر داد و افزود: استان بوشهر جایگاه پنجم کشور در تولید مرغ را دارد.

سعید زرین‌فر به تعداد بالای واحدهای تولید مرغ در استان اشاره کرد و ادامه داد: با احداث این کارخانه، استان بوشهر از واردات جوجه یک‌روزه بی‌نیاز شده است و شرایط تولید در استان فراهم است.

کاهش هزینه‌های تولید مرغ در استان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز با اشاره به اشتغال ۳۶ نفر در نخستین واحد تولیدی مرغ مادر گوشتی استان بیان کرد: اجرای این طرح یکی از مهم‌ترین حلقه‌های تولید گوشت مرغ در استان بوشهر است.

محمدتقی منوچهری از کاهش هزینه‌های تولید مرغ‌داری‌های استان با ایجاد این کارخانه خبر داد و افزود: ۲۱۷ واحد مرغ‌داری صنعتی در استان بوشهر با ظرفیت تولید سالانه ۳۸ هزار تن فعال است.

کد خبر: ۸۴٬۸۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha