۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
۶۷ واحد پرورش مرغ مادر در استان گلستان وجود دارد
دبیر انجمن تولیدکنندگان زنجیره مرغ کشور:

۶۷ واحد پرورش مرغ مادر در استان گلستان وجود دارد

گرگان- مبصری، دبیر انجمن تولیدکنندگان زنجیره گوشت مرغ کشور از وجود ۶۷ واحد پرورش مرغ مادر در استان گلستان خبر داد.

رضا مبصری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: پیش بینی می شود در سال جاری ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه یک روزه گوشتی در استان گلستان تولید شود.

دبیر انجمن تولیدکنندگان زنجیره گوشت مرغ کشور افزود: با توجه به اینکه جوجه ریزی استان گلستان در فروردین ماه  مناسب بوده است در ماه های آینده دچار مشکل نمی شویم مگر اینکه تقاضای سایر استانها، باعث شود میزان بیشتری جوجه یکروزه  از استان گلستان خارج شود.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گرگان ادامه داد: جوجه ریزی مرغ های مادر در مهرماه سال گذشته افت قابل توجهی داشته و باعث دل نگرانی هایی شده است.

وی تصریح کرد: در تلاش هستیم تا با وارد کردن تخم مرغ نطفه دار جوجه یک روزه گوشتی و وارد کردن تخم مرغ نطفه دار مرغ مادر این مشکل را به صورت کوتاه مدت و میان مدت حل کنیم.

مبصری با بیان اینکه مجوز وارد کردن تخم مرغ نطفه دار صادر شده است، تاکید کرد: عمده مسائل ایجاد شده در صنعت طیور ناشی از قیمت گذاری دستوری، ارز ۴۲۰۰ تومانی و  دخالت های مستمر دولت در زنجیره پیچیده تامین این صنعت است که به عنوان مثال کاهش امروز تولید و عرضه جوجه یکروزه، ناشی از زیان سال گذشته تولید کنندگان این نهاده مهم صنعت طیور است.

کد خبر: ۸۴٬۸۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha