۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
دستگیری ۱۲۰ نفر مجرم میراث‌فرهنگی در استان همدان
طی سال گذشته رخ داد؛

دستگیری ۱۲۰ نفر مجرم میراث‌فرهنگی در استان همدان

همدان - فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان همدان گفت: سال گذشته ۱۲۰نفر در رابطه با جرایم میراث‌فرهنگی در استان همدان دستگیر شده‌اند.

به‌گزارش بازار و به‌نقل از روابط‌عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان، محمد حاجی عزیزی گفت: سال گذشته ۱۲۰نفر در رابطه با جرایم میراث‌فرهنگی در استان همدان دستگیر شده‌اند که بیشترین دستگیری‌ها در شهرستانهای ملایر با ۲۸ نفر، اسدآباد با ۲۶ نفر و رزن با ۲۰ نفر بوده است.

فرمانده یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان  گفت: پارسال با همکاری نیروی انتظامی یک هزار و ۵۰۶ قلم اشیاء تاریخی اصل و بدل و ۱۲ دستگاه فلزیاب کشف و ضبط شده که علاوه بر آن مقادیر قابل توجهی آلات و ادوات پیشرفته حفاری از قبیل پیکور، موتور برق، کف‌کش، هواساز، جک هیدرولیک، هواساز ازکشفیات این یگان بوده است.

حاجی عزیزی گفت:  در این مدت ۱۰۵ جلسه تعامل و همکاری با ادارات و دستگاه های انتظامی، دولتی و قضایی و ۱۰۴ گشت و عملیات تلفیقی با نیروی انتظامی و بسیج اجرا و با ۷۲ سایت اینترنتی متخلف برخورد قانونی شده است.

وی گفت: بسیاری از عملیات‌ منجر به کشف جرم با پیگیری گزارش‌های مردمی به یگان‌حفاظت و نیروی انتظامی انجام شده و از طرفی بسیاری از متهمان دستگیر شده فاقد هرگونه سوء پیشینه بوده و با اغوا و فریب مجرمان سابقه دار و یا تحت تأثیر سایت‌های اینترنتی و صفحات اجتماعی و کانال‌های مجرمانه، دست به ارتکاب حفاری و تعرض به آثار تاریخی زده اند.

کد خبر: ۸۴٬۸۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha