۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱
بورس جان گرفت| اشتیاق مازندرانی ها برای خرید سهام
بازار بررسی کرد

بورس جان گرفت| اشتیاق مازندرانی ها برای خرید سهام

ساری- نبض بازار بورس مازندران پس از افت شدید ماه قبلی، تپیدن گرفت و سبب شد تا سهامداران استان بیشتر از هفته های قبل سهام خریداری کنند.

به گزارش خبرنگار بازار، رکود در بازار سرمایه و بورس برای سهامداران مازندرانی امری عادی و طبیعی شده و سینگنال های این بازار همواره رو به منفی و قرمز شدن است.

طی ماه گذشته هر هفته میزان معاملات در بازار بورس مازندران کم و کمتر می شد و نسبت به اولین ماه سال قبل، میزان معاملات در تالاب شیشه ای استان کاهش چندصد درصدی داشته است.

فعالان این بازار، منفی های دستوری و دخالت های دولت را مهمترین عامل در دلسردی بورس بازان عنوان می کنند و به رغم مشکلات فراوان، بازار بورس مازندران در هفته جاری، نسبت به رکود بی سابقه هفته های قبل، اندکی رونق داشت.

علی جعفری مدیر بورس منطقه ای مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در هفته جاری منتهی به اردیبهشت ۴۷ میلیون و ۴۹۱ هزار و ۶۴۹ سهم به ارزش بیش از ۴۹۳ میلیون ریال در بورس استان داد و ستد شد، گفت: ارزش سهام خریداری شده ۲۸۴ میلیارد ریال و ارزش فروش سهام ۲۰۸ میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: در این هفته سهام شرکت های بیمه پاسارگاد، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کمند، فولاد مبارکه اصفهان و پالایش نفت اصفهان بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند و ۵۸ درصد از کل سهام مبادله شده مربوط به خرید و ۴۲ درصد مربوط به فروش سهام بوده است.

شاخص قیمت در هفته جاری ۳۶ هزار و ۲۹۶ واحد کاهش نسبت به هفته قبل به یک میلیون و ۲۰۷ هزار و ۶۲ واحد رسید. سینگنال های مثبت در بورس مازندران در حالی است که طی هفته گذشته فقط ۳۲ میلیون سهام در بورس استان معامله شد و ۷۰ درصد سهامداران فروشنده بودند.

کد خبر: ۸۴٬۷۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha