۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
چرخه صادرات خراسان شمالی بر پایه محصولات پتروشیمی می‌چرخد
رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی:

چرخه صادرات خراسان شمالی بر پایه محصولات پتروشیمی می‌چرخد

بجنورد- رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی با بیان اینکه چرخه صادرات استان برپایه محصولات پتروشیمی می‌چرخد، گفت: حدود ۸۰ درصد از محصولات صادراتی این استان تولیدات کود و اوره و کریستال ملامین پتروشیمی است

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی ، سعید پور آبادی با اعلام این مطلب بابیان این‌که عمده واردات استان از چین بوده است، اظهار داشت: ۴۳ درصد واردات استان از چین، ۲۷ درصد از ترکیه  و ۲۶ درصد از امارات متحده عربی است و بقیه از دیگر کشورها است که عمدتاً  مواد اولیه واحدهای تولیدی، قطعات و تجهیزات خط تولید وارد می‌شود.

وی همچنین افزود: حدود ۸۰ درصد از محصولات صادراتی این استان را تولیدات کود و اوره  و کریستال ملامین پتروشیمی تشکیل می‌دهد که در سال گذشته حدود ۴۰ میلیون دلار از محصولات صادراتی استان را محصولات پتروشیمی بود.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی کشورهای هدف صادراتی استان خراسان شمالی را شامل عراق، پاکستان، افغانستان ، ترکیه، چین و گرجستان اعلام کرد.

پور آبادی اظهار داشت: در سال گذشته درمجموع حدود ۳۸۱ هزار تن کالای غیرنفتی از گمرکات خراسان شمالی به ارزش ۵۴ درصد که حدود چهار میلیون دلار میزان صادرات از واردات پیشی گرفت.

وی افزود:در حالی تراز بازرگانی خراسان شمالی با رشد هشت درصدی مثبت شد که میزان صادرات ما در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن به دلیل همه‌گیری کرونا و بسته شدن مرزها به‌خصوص کشورهای هدف صادراتی این استان شامل عراق  حجم صادرات ما چهار درصد کمتر شد.
 

کد خبر: ۸۴٬۶۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha