۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
 ایران و پاکستان تفاهمنامه توسعه تجارت مرزی امضا می‌کنند

ایران و پاکستان تفاهمنامه توسعه تجارت مرزی امضا می‌کنند

وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد: همزمان با سفر وزیر امور خارجه این کشور به جمهوری اسلامی ایران، دو کشور تفاهمنامه توسعه تجارت و گشایش گذرگاه‌های مرزی را امضا می‌کنند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت امور خارجه پاکستان، «شاه محمود قریشی» که هم اکنون در تهران بسر می‌برد قرار است امروز با رئیس جمهوری، وزیر امور خارجه و رئیس مجلس جمهوری اسلامی ایران دیدار کند.

در اطلاعیه وزارت امور خارجه پاکستان آمده است: تفاهمنامه توسعه تجارت مرزی و تاسیس گذرگاه‌های مشترک نیز در طول این سفر میان هیات‌های ایران و پاکستان امضا می‌شود.

بنابر اعلام وزارت خارجه پاکستان، سفر کنونی وزیر امور خارجه پاکستان به ایران گامی بلند در جهت تقویت روابط و تجارت دوجانبه به ویژه تلاش‌ها برای پایداری صلح و ثبات منطقه‌ای بسیار حائز اهمیت تلقی می‌شود.

شاه محمود قریشی و اعضای هیات پاکستانی قرار است فردا پنجشنبه با حضور در شهر مشهد مقدس به زیارت بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج امام علی ابن موسی الرضا (ع) نیز مشرف شوند.

همزمان با این سفر، سومین گذرگاه مرزی مشترک با جمهوری اسلامی ایران در منطقه مند (پاکستان) و پیشین (ایران) ساعاتی پیش با حضور مقامات ارشد دو کشور افتتاح شد.

کد خبر: ۸۴٬۶۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha