۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
عملیات تسطیح در۱۵۳ کیلومتر از محورهای خاکی حوزه راهداری ساوه انجام شد
طی ۱۱ ماهه سال ۹۸؛

عملیات تسطیح در۱۵۳ کیلومتر از محورهای خاکی حوزه راهداری ساوه انجام شد

ساوه- رییس راهداری و حمل و نقل جاده ای ساوه از اجرای عملیات تسطیح در۱۵۳ کیلومتر از محورهای خاکی حوزه راهداری این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، ابراهیم مردانی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص عملکرد اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای در شهرستان ساوه طی ۱۱ ماه از سال ۹۸ با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه نگهداری راه های شهرستان بیان کرد: در این راستا عملیات لکه گیری با آسفالت در تمامی سطح حوزه به میزان ۱۵۹ تن آسفالت گرم و ۳۰ تن آسفالت سرد، شانه سازی و رگلاژ شانه خاکی راه به طول ۱۷۱ کیلومتر، ترانشه برداری در کیلومتر ۲۸ محور همدان اجرایی شد.

رییس راهداری و حمل و نقل جاده ای ساوه با اشاره به اینکه در طول سال ۹۸،  هفت روز عملیات برفروبی در دو هزار و ۲۳۶ کیلومتر- باند از محورهای همدان و آزاد راه ساوه- تهران انجام شد، میزان ماسه  و نمک مصرفی جهت برفروبی را به ترتیب ۲۱۰ تن عنوان کرد و افزود: در طول سال جاری نیز یک هزار و ۲۰۰ تن نمک به راهدار خانه شازند و۷۰۰ تن نمک با استفاده از ماشین آلات اداره ساوه و همچنین مقدار دو هزار تن ماسه خریداری شده به راهدارخانه های سطح شهرستان تحویل شد.

وی با اشاره به تسطیح و تنظیم شیب شیروانی در محور همدان و سلفچگان به طول چهار هزار و ۷۰۰ متر، گفت: عملیات تسطیح محورهای خاکی به میزان ۱۵۳ کیلومتر در سطح حوزه انجام گرفت، همچنین دو نقطه حادثه خیز در کیلومتر ۲۶ محور همدان و کیلومتر ۹ محور جلایر رفع شد.

مردانی با اشاره به اهمیت و ضرورت انجام اقدامات نگهدارنده در حریم‌راه بیان کرد: در سال جاری اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ساوه اقدام به پاک‌سازی حریم راه، برخورد با متخلفان حریم راه – رفع تجاوز وقلع و قمع ساخت و ساز بدون اخذ مجوز در محورهای تحت پوشش کرده است.

مردانی اضافه کرد: طی ۱۱ ماهه اخیر ۳۷ کیلومتر از محورهای محور یولاق ویل اباد –نشوه –پیغمبر ومحور همدان –آزادراه ساوه تهران ومحور تهران قدیم خط کشی شده است، دو پاسگاه در محور ساوه - همدان و آزادراه ساوه- تهران کانالیزه وبا تسطیح حریم و افزایش بخشندگی راه ۴۸۰ متر گاردریل وحفاظ ایمنی از سطح حوزه جمع آوری شد و عملیات پاکسازی حریم محورهای آزادراه ساوه-تهران، یل آباد و الوسجرد و محور نخاله ها اجرایی شد .

وی با اشاره به شست و شوی تابلوهای محورهای همدان، تهران، سلفچگان و آزادراه ساوه-تهران نیز بیان کرد: در طول ۱۱ ماهه اخیر ایمن سازی چهار تقاطع در محور سلفچگان و همدان، رفع تجاوز به حریم در محورهای محورهای همدان –تهران قدیم آزادراه ساوه تهران و محور سلفچگان –یل آباد ویولاق در هشت مرحله، نصب حفاظ و گاردریل در ۱۹ نقطه در محورهای همدان، سلفچگان، تهران و آزادراه ساوه-تهران، نصب سه سرعت گیر در محور سد الغدیر و  محور طرازناهید انجام گرفته است.

رییس راهداری و حمل و نقل جاده ای ساوه افزود: در ادامه عملیات راهداری بهسازی و روکش آسفالتی محورهای شهرستان در سال جاری، محور ساوه - تهران به طول پنج کیلومتر و محور آزاد راه ساوه - تهران نیز به طول پنج کیلومتر عملیات بهسازی و روکش آسفالت انجام شده و اجرای طرح ابرار به طول چهار هزار و ۵۰۰ متر در محورهای بند نقین و امامزاده خورق  و صفی آباد را از دیگر اقدامات صورت گرفته در طول ۱۱ ماهه سال ۹۸ بوده است.

کد خبر: ۸٬۴۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha