۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
افزایش ۶۸ درصدی منابع بانک‌های قرض‌الحسنه در اردبیل
معاون استاندار اردبیل مطرح کرد؛

افزایش ۶۸ درصدی منابع بانک‌های قرض‌الحسنه در اردبیل

اردبیل- معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: منابع بانک‌های قرض‌الحسنه در استان تا ۶۸ درصد افزایش یافته است.

ارژنگ عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: بانک‌های عامل اردبیل مصمم هستند تا در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها به تقویت تولید استان در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و گردشگری کمک کنند تا بخش عظیمی از توانمندی اقتصادی استان ظهور و بروز پیدا کند.

وی به تلاش برخی از بانک‌های قرض‌الحسنه نظیر قرض‌الحسنه مهر ایران در جهت اجرای برنامه‌های اقتصادی دولت و بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با پرداخت یک‌هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی بخشی از وظیفه حمایت خود را از تولید و خدمات به خوبی انجام داده است.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل به ضرورت نهادینه شدن فرهنگ قرض‌الحسنه در جامعه و حمایت مردمی از چنین مجموعه‌های اقتصادی اشاره کرد و افزود: خوشحال هستیم که با درایت مردم ارزشی استان اردبیل منابع چنین بانکی در استان تا ۶۸ درصد افزایش یافته و روز به روز نیز استقبال مردم از چنین مجموعه‌هایی در حمایت از بخش تولید، اشتغال و حتی ازدواج و تسهیل زندگی مردم بیشتر از گذشته احساس می‌شود.

عزیزی تصریح کرد: در کنار پرداخت تسهیلات بانکی انتظار داریم بانک‌های عامل استان یاریگر سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و تولیدکنندگان واقعی باشند تا بخشی از مسیر توسعه و تقویت نهاد اقتصادی استان تسهیل و بهبود پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: به صورت مرتب جلسات شورای هماهنگی بانک‌ها در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها برگزار خواهد شد تا ضمن اصلاح مقررات و بخشنامه‌های داخلی بانک‌های عامل، زمینه تصویب قوانین لازم از سوی مجلس شورای اسلامی برای تقویت نهاد تولید، صنعت و کارآفرینی فراهم آمده و بانک‌ها بتوانند به رسالت خود به شایستگی عمل کنند.

عزیزی اضافه کرد: همه بانک‌های عامل در استان مصمم هستند تا بخش عظیمی از منابع استانی و حتی جذب شده ملی خود را به طرح‌های مصوب در جهت ایجاد فرصت‌های اشتغال در حوزه‌های مختلف اختصاص دهند که این امر می‌تواند زمینه تحرک‌بخشی بیشتری را نیز به وجود آورد.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل بیان کرد: در کنار پرداخت تسهیلات با رقم بالا امیدواریم بانک‌های عامل در حل مشکلات تضامین و همچنین تناسب‌سازی آورده سرمایه‌گذاران همت راستین کرده و مشکلات و معایب احتمالی را نیز برطرف کنند.

کد خبر: ۸۴٬۶۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha