۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
افزایش کشت ۷ هزار هکتاری گندم در اراضی پایاب سد خداآفرین
با راه‌اندازی فاز اول محقق شد؛

افزایش کشت ۷ هزار هکتاری گندم در اراضی پایاب سد خداآفرین

اردبیل- رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: با راه‌اندازی فاز اول پروژه آبی، خاکی پایاب سد خداآفرین، هفت هزار هکتار از این اراضی به کشت گندم اختصاص یافته است.

خلیل نیکشاد در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: با توجه به اینکه محصول گندم یک محصول استراتژیک و با اهمیت برای استان و سطح کشور است، از همین رو با ترغیب و تشویق کشاورزان سعی شده تا اراضی پایاب سد خداآفرین به کشت این محصول با ارزش اختصاص پیدا کند.

وی تصریح کرد: پنج هزار هکتار از اراضی پایاب سد خداآفرین در سال زراعی جاری به کشت این محصول اختصاص یافته که در حال حاضر کشت پاییزه گندم در این اراضی روند مطلوبی داشته و در خردادماه عملیات برداشت آغاز خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل عمده این کشت را مربوط به شهرستان اصلاندوز اعلام کرد و گفت: در شبکه مغان نیز دو هزار هکتار از اراضی به کشت گندم آبی اختصاص یافته که قطعا به افزایش راندمان تولید و ارتقا کیفی محصولات تولیدی در اراضی آبی کمک خواهد کرد.

نیکشاد افزود: کارشناسان جهاد کشاورزی با استمرار برگزاری دوره‌های آموزشی و کنترل و رصد بیماری‌های مختلف سعی می‌کنند تا از بروز آن جلوگیری کرده و به نوعی مانع از تشدید علف‌های هرز و همچنین بیماری‌های قارچی و سمی باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در شهرستان اصلاندوز ۱۳ هزار هکتار اراضی دیم و آبی به کشت گندم اختصاص یافته که خوشه‌های سبز رنگ محصول تا دو ماه آینده به خوشه‌های طلایی با ارزش تبدیل شده و امکان برداشت و استحصال آن فراهم می‌آید.

نیکشاد اضافه کرد: با بازدیدی که از اکثر شهرستان‌های شمال استان داشتیم، وضعیت کشت مناسب بوده اما اغلب اراضی دیم در انتظار بارش رحمت الهی هستند که امیدواریم بارندگی‌های اردیبهشت ماه وضعیت مساعدی را در برداشت گندم و افزایش سطح راندمان شاهد باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل بیان کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از ۵۵۰ هزار تن گندم از اراضی استان استحصال شده و در قالب شبکه خرید و همچنین مجموعه‌های فعال اعم از غله و تعاونی‌ها شرایطی مناسب برای فروش محصول نیز فراهم آید.

کد خبر: ۸۴٬۶۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha