۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
۳۵ درصد ام. دی. اف کشور در اردبیل تولید می‌شود
رئیس سازمان صمت اردبیل:

۳۵ درصد ام. دی. اف کشور در اردبیل تولید می‌شود

اردبیل - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۳۵ درصد ام. دی. اف کشور در استان اردبیل تولید می‌شود.

رامین صادقی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: با راه‌اندازی واحدهای صنعتی متعدد در حوزه تولید ام. دی. اف در سال‌های اخیر به ویژه مجتمع گروه صنعتی آرتاپان در تولید ام. دی. اف و نئوپان شرایط مناسبی را در استان اردبیل شاهد هستیم که بخش عظیمی از این تولیدات هم علاوه بر تأمین بازار داخلی، به کشورهای مختلف صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: در سالی که مزین به تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌هاست با هدف رونق‌بخشی به تولید و اشتغال تمام همت مسئولان بر این است تا کارآفرینان و سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف اعم از شهرک‌های صنعتی دولتی و غیردولتی مورد حمایت قرار گرفته و به تقویت حرکت مفید و سازنده تولید کمکی جدی شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به راه‌اندازی ۱۴ واحد تولیدی در مجموعه شهرک صنعتی خصوصی آرتا در نمین اشاره کرد و گفت: این واحدها اقدام به تولید ام. دی. اف، اچ. دی. اف، محصولات با روکش ملامینه و... می‌کنند که در کنار تولید این محصولات، این واحد صنعتی در ۱۰۰ هکتار در بخش‌های دیگر صنعتی نیز ورود پیدا کرده است.

صادقی به خرید تجهیزات مدرن در این کارخانه برای فرآوری محصولات و عرضه با کیفیت و استاندارد ام. دی. اف و اچ. دی. اف اشاره کرد و افزود: به طور متوسط روزانه ۵۰۰ هزار متر مکعب ام. دی. اف در این کارخانه تولید و سه هزار و ۵۰۰ متر مکعب نیز نئوپان وارد چرخه مصرف می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: با بهره‌مندی از آزمایشگاه‌های تخصصی و تجهیزات مدرن و کنترل مانیتورینگی تولید محصولات با کیفیت در دستور کار این مجتمع و گروه صنعتی قرار گرفته تا بخش عظیمی از محصولات ام. دی. اف وارد بازار داخلی شود.

صادقی در مورد صادرات ۳۵ درصدی محصولات نئوپان و کاغذ آغشته نیز اضافه کرد: این گروه صنعتی با اشتغالزایی یک‌هزار و ۱۵۰ نفر توانسته به تولید با کیفیت کمک کرده و به نوعی به افزایش راندمان و بهره‌وری نیز کمکی مؤثر کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: در حال حاضر ۳۵ درصد ام. دی. اف کشور در این استان تولید می‌شود و اردبیل جز سه قطب تولید این محصولات با ارزش افزوده است.

وی به راه‌اندازی دو خط جدید این کارخانه در نیمه اول امسال اشاره کرد و ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا واحد تولید پتروشیمی را نیز در کنار این کارخانه‌ها با تلاش سرمایه‌گذار بخش خصوصی راه‌اندازی کنیم تا از محصولات آن به عنوان مواد اولیه در این کارخانه استفاده شود.

کد خبر: ۸۴٬۶۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha