۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶
 هزار و ۸۰۰ کشاورز در مازندران نوغانداری می کنند
رئیس اداره نوغانداری مازندران:

هزار و ۸۰۰ کشاورز در مازندران نوغانداری می کنند

قائمشهر- مطهری، رئیس اداره توسعه نوغانداری مازندران شمار نوغانداران استان را هزار و ۸۰۰ نفر بیان کرد و گفت: قیمت هر جعبه تخم نوغان ۱۵ هزار تومان است.

حمیده مطهری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه توزیع تخم نوغان از سه روز قبل در استان آغاز شد، قیمت هر جعبه تخم نوغان را ۱۵۰ هزار ریال ذکر کرد.

وی از کشاورزان و نوغانداران خواست با مراجعه به اداره توسعه نوغانداری استان نسبت به تهیه تخم نوغان اقدام کنند و افزود: در استان بیش از هزار و ۸۰۰ نوغاندار اقدام به پرورش کرم ابریشم می کنند.

وی با اظهار اینکه به طور میانگین هر جعبه تخم توغان ۹۴ تن محصول تولید شد، افزود: در سال گذشته بیش از ۳۰ هزار اصله نهال توت اصلاح شده نیز بین کشاورزان توزیع شده است.

مطهری انجام کلاس های آموزشی، ارائه سی دی های آموزشی و دادن مشاوره ها را از جمله برنامه ها ذکر کرد و گفت: میزان تولید محصول و نگهداری از تخم نوغان ۴۵ روزه است.

رئیس اداره توسعه نوغانداری مازندران میزان توزیع تخم نوغان توزیع شده بین هزار و ۸۰۰ نوغاندار استان را طی سال قبل بیش از سه هزار جعبه ذکر کرد و گفت: پیش بینی می شود این میزان در سال جاری افزایش داشته باشد.

کد خبر: ۸۴٬۵۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha