۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
بازگشت «هارلی دیویدسون» با موتورسیکلت‌ های مسافرتی

بازگشت «هارلی دیویدسون» با موتورسیکلت‌ های مسافرتی

«هارلی دیویدسون» با تمرکز بر روی نیاز جوانان و تولید محصولات مناسب موتور تورینگ، سهام شرکت خود را افزایش خواهد داد.

بازار؛ گروه خودرو: شرکت موتورسازی هارلی دیویدسون، روز گذشته با پیش بینی تحلیلگران در مورد در آمد کل سال نسبت به سود سه ماهه اخیر، افزایش سرمایه داد. همچنین انتقادهایی در خصوص تصمیم جوچن زیتز، مدیرعامل این موتورسازی نسبت به سیاست تولید موتورسیکلت‌های تورینگ با هدف سودآوری بیشتر با قیمت‌های تعیین شده وجود دارد.

سهام این شرکت در آخرین گزارش درآمد ماه فوریه ۳۶ درصد افزایش یافته که روز گذشته با ۱۰ درصد افزایش به مبلغ ۴۴.۳۸ دلار به ازای هر سهم رسیده است. با این حال، این شرکت در اتحادیه اروپا _دومین بازار بزرگ خود_ که در آن همه محصولات صرف نظر از مبدا به دنبال یک حکم جدید اتحادیه اروپا ۵۶ درصد تعرفه واردات دارند، دچار شکست شده است.

بازگشت «هارلی دیویدسون» با موتورسیکلت‌ های مسافرتی

این حکم اعتبارنامه هایی را که به هارلی اجازه می دهد برخی موتورسیکلت ها را از کارخانه‌های بین المللی خود با تعرفه ۶ درصد به اتحادیه اروپا بفرستد، لغو می کند. شرکت مستقر در میلواکی، ویسکانسین اعلام کرده که یک «چالش فوری» حقوقی برای آنچه «وضعیت بی سابقه» نامیده، به وجود آمده است.

هارلی هشدار داد که عدم کاهش تعرفه های اضافی اتحادیه اروپا بر سود عملیاتی مجموعه در سال جاری تأثیر می گذارد. بر این اساس پیش بینی می شود این رقم حدود ۷ تا ۹ درصد باشد. در آخرین سه ماهه، هارلی از جهش ۳۱ درصدی سالانه در فروش محصول در ایالات متحده خبر داد. این اولین افزایش فروش سه ماهه در بزرگترین بازار طی شش سال گذشته است.

براین اساس، یک نمایندگی توانست به فروش محصول  این شرکت موتورسیکلت سازی کمک کند؛ زیرا سال گذشته درپی شیوع کرونا بیشتر نمایندگی‌های فروش موجود در آمریکا بسته یا فعالیت نداشتند.

هارلی جوان پسند می‌شود
برایان یاربرو، تحلیلگر مالی شرکت سرمایه‌ گذاری ادوارد جونز، گفت: تصمیم این شرکت برای کاهش موجودی کالا و تغییر مدل های جدید به ژانویه از اوت همراه با ارائه تسهیلات به خانواده های آمریکایی به درآمد شرکت کمک کرده است.

این تحلیلگر مالی اضافه کرد: به رغم اینکه هارلی دیویدسون توانسته موفقیت‌هایی برای درآمد بیشتر کسب کند اما همچنان این موتورسیکلت سازی برای جذب مصرف کنندگان جوان برای دست یابی به رشد فروش پایدار با چالش روبرو است.

این موضوع ممکن است یکی از دلایل پایین آمدن سهام هارلی در حدود ۴۰ درصد از بالاترین میزان خود در سال ۲۰۱۴ باشد؛ زیرا برخی از سرمایه گذاران معتقدند تمرکز شرکت بر سود به چگونگی گسترش جذابیت نام تجاری فراتر از موتورسواران میانسال و مرفه نیست.

بازگشت «هارلی دیویدسون» با موتورسیکلت‌ های مسافرتی

در همین راستا به گفته جوچن زیتز، مدیرعامل هارلی دیویدسون قرار است برخی از مدل های ارزان قیمت و ساده این شرکت از خط تولید حذف شوند و به جای آن‌ها هارلی برای تولید کلاس‌های مسافرتی از جمله گرند تور، کروز و اغلب موتورسیکلت سه چرخ در راستای کسب سود بیشتر سرمایه گذاری کند.

همچنین هارلی دیویدسون برای جلب نظر بیشتر مشتریان و افزایش وفاداری آن‌ها برنامه‌ای را با مالکیت خود در راستای حمایت و توجه از موتورسواری ارائه می‌کند تا با فعالیت راکبان نسبت به خدمات دریافتی هماهنگ و نیاز آن ها را برآورده کند.

هارلی انتظار دارد درآمد حاصل از تجارت موتورسیکلت خود در سال ۲۰۲۱ از ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش یابد، البته این درحالی است درآمد شرکت در فوریه ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش تخمین زده شده است.

گفتنی است سود تعدیل شده در این سه ماهه ۱.۶۸ دلار برای هر سهم از سهام شرکت هارلی بوده که این رقم برای هر سهم ۸۸ سنت بالاتر مقداری است که توسط تحلیلگران در نظرسنجی یک گروه بورسی تخمین زده شده است.

کد خبر: ۸۴٬۵۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha