۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
۲۰ درصد تسهیلات بانکی سهم مسکن می‌شود
عضو کمیسیون عمران مجلس:

۲۰ درصد تسهیلات بانکی سهم مسکن می‌شود

شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس از ماده‌ای در قانون بودجه ۱۴۰۰ سخن گفت که بر اساس آن، ۲۰درصد تسهیلات بانکی به ساخت مسکن تعلق می‌گیرد.

به گزارش بازار، اقبال شاکری در خصوص سخنان وزیر راه و شهرسازی مبنی بر عدم افزایش قیمت مسکن با بیان اینکه چنین مسئله‌ای به همت و عزم سنگین نیاز دارد، گفت: تا زمانی که مدیریت مناسبی صورت نگیرد، گفتگوها ضریب خطای بسیاری خواهد داشت.

وی مالیات بر خانه‌های خالی و جهش مسکن را خبرهای خوبی از سوی مجلس دانست و افزود: این تسهیلات نسبتا ارزان است و بانک‌ها را موظف کرده‌ایم ۲۰درصد تسهیلات را به ساخت مسکن تخصیص دهند.

شاکری با بیان اینکه موارد مذکور بازار مسکن را تحت تاثیر قرار می‌دهد، گفت: تمام این‌ها عزمی برای اجرا می‌طلبد و ما منتظر آن عزم هستیم.

وی ادامه داد: ما در وزارت مسکن منتظر این عزم ملموس و عملیاتی هستیم تا مردم از ثبت نام تا پایان کار شاهد آن باشند.

شاکری افزود: اگر این اتفاق بیفتد قطعا بازار مسکن سر و سامان می‌گیرد و سامانه مالیات بر خانه‌های خالی نیز آماده شده تا مردم ثبت نام کنند.

وی قانون جهش مسکن را در انتظار دریافت نظر شورای نگهبان عنوان کرد و گفت: قانون بودجه ابلاغ شده است و آن ۲۰درصد قانونی به دولت ابلاغ شده تا صورت گیرد.

شاکری همچنین تصمیمات مجلس را دارای اثرات روانی بر بازار مسکن عنوان کرد و ادامه داد: ۴ سال متوالی یک میلیون مسکن باید تولید شود و لذا افزایش تورمی برای همه کالاها را باید در نظر گرفت و بر این اساس، جهش قیمت مسکن نخواهیم داشت.

وی گفت: طی یکسال گذشته افزایش قیمت بالایی برای مسکن رخ داده است و امیدواریم این جهش تکرار نشود و باز هم تاکید دارم این خوبشبینی بنا به شرط و شروطی اتفاق می‌افتد.

شاکری افزود: دولت آتی هم باید کمر همت را محکم ببندد که مصوبات مجلس را اجرایی کند.

وی با بیان اینکه یک میلیون قرارداد به واقع باید برای ساخت مسکن امضا شود، خاطرنشان کرد: ما توقع داریم وزارتخانه این کارها را انجام دهد تا تاثیر بگذارد.

شاکری تصریح کرد: وزارتخانه در این سال‌ها هیچ مسکنی نساخته است و لذا امروز مسکن بعنوان آمال و آرزو برای جوانان تبدیل شده است.

این نماینده مجلس بار دیگر وظیفه خانه ملت را نظارت بر اجرای قوانین پیرامون ازدیاد مسکن عنوان کرد و گفت: در آخر سال نباید گزارشی دریافت کنیم که فقط ۲۰درصد این‌ها انجام شده است.

کد خبر: ۸۴٬۵۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha