۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱
۴۰ درصد تولید فولاد کشور در زنجان انجام می شود
استاندار زنجان:

۴۰ درصد تولید فولاد کشور در زنجان انجام می شود

زنجان-استاندار زنجان گفت: بیش از ۴۰ درصد تولید فولاد کشور در استان زنجان انجام می شود و این استان در صنعت فولاد خودکفا شده است.

به گزارش خبرنگار بازار،فتح الله حقیقی ظهر سه شنبه در جلسه کار گروه توسعه سرمایه گذاری و زیر بنایی در محل استانداری زنجان،گفت: خوشبختانه طی سال گذشته کار گروه امور زیر بنایی استان اقدامات و فعالیت های خوبی را انجام داده است. 

وی با بیان اینکه این کارگروه توانست با برنامه محور حرکت کند، اظهار کرد: امسال هم باید چنین روندی در دستور کار قرار گرفته و با قوت بیشتری برنامه ها جلو برود. 

استاندار زنجان گفت: مصوبات کارگروه زیربنایی استان در راستای همراهی با پروژه های سرمایه گذاری به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته بوده و امسال هم این رویه دنبال می شود. 

حقیقی تاکید کرد: طی سال گذشته تکلیف پسماند روی و تهیه سند توسعه منظومه های روستایی از جمله اقدامات مهمی بود که توسط این کار گروه انجام شد و خیلی از این اقدامات از مطالبات ۲۰ ساله مردم این استان بود. 

وی ورود سرمایه گذار خارجی به استان طی سال گذشته را بسیار خوب اعلام کرد و گفت: طی سال گذشته بزرگترین واحد ذوب فلزات کشور در زنجان به بهره برداری رسید که چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی بود و با بهره برداری از این واحد ذوب چرخه این صنعت در استان تکمیل شد.

استاندار زنجان با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد تولید فولاد کشور در استان زنجان انجام می شود، تاکید کرد: این استان در صنعت فولاد خودکفا شده و در سال بیش از چهار میلیون تن فولاد تولید می شود. 

حقیقی گفت: طی سال گذشته این استان با جذب ۱۸ درصد از مجموع سرمایه گذاری های خارجی در کشور رتبه برتر را از آن خود کرد. 

وی با بیان اینکه توسعه صنایع مصرف انرژی در استان را بالا می برد، یادآور شد: با اجرای طرح برق امید از ۱۱۰ هزار مشترک مشمول طرح در استان تعرفه برق ۷۶ هزار مشترک رایگان شده  است.

کد خبر: ۸۴٬۵۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha