۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۲
بهره‌های بالا موجب افزایش قیمت تمام شده کالا می‌شود
کارشناس مسائل اقتصادی:

بهره‌های بالا موجب افزایش قیمت تمام شده کالا می‌شود

غنیمی فر، اقتصاددان اظهار کرد: بهره‌های زیاد بانکی از گرفتاری‌هایی است که در سیستم اقتصادی ما وجود دارد، بهره به این شکل، گذشته از اینکه در اسلام حرام است، قیمت تمام شده کالا را بالا می برد.

به گزارش بازار، هادی غنیمی فر اقتصاددان با تاکید بر اینکه وقتی جلوگیری از قاچاق کالا محقق می شود که مردم معتقد باشند این کار به نفع خودشان است، گفت: باید به ملت آگاهی داده شود که تمام مقررات برای این است تا زندگی مردم بهتر شود و همه مردم در داشتن زندگی بهتر شریک خواهند بود. وقتی که ما به این مطلب به طور کلی عقیده پیدا کنیم دیگر خودمان در قاچاق و خرید کالاهای خارجی مشارکت نمی کنیم.

وی با اشاره به نظارت بر مراکز توزیع کالا تاکید کرد: باید بر مراکز توسعه و توزیع کالا نظارت و دقت شود تا به دست آدم های متعهد سپرده شود تا در هنگام توزیع کالا اولا هزینه های اضافی به مردم بار نکنند و ثانیا توزیع کالا به راحتی انجام شود و آن وقت خود قیمت تمام شده پایین بیاید.

این اقتصاددان نرخ بالای بهره های وام را از معضلات در سیستم اقتصادی کشور دانست و اظهار کرد: بهره های زیاد بانکی یکی از گرفتاری هایی است که در سیستم اقتصادی مملکت ایران مدت هاست مثل موریانه تمام آنچه که مسئولین می آیند برای مملکت بسازند، می خورد و نابود می کند. بهره به این شکل یعنی نزول خواری. گذشته از اینکه در دین مبین اسلام حرام است خودش وضعیتی را ایجاد می کند که قیمت تمام شده کالا را بالا می برد یعنی هر جا چند دیناری متمرکز شود، اولین کاری که می کنند بهره ای را مطابق آنچه در جامعه مطرح است می خواهند به آن اضافه کنند و آن باعث قیمت تمام شده و گرانی به طور کلی می شود.

وی در خصوص تاثیر قاچاق بر اقتصاد کشور گفت: این از بی لیاقتی مسئولین مربوطه است که وقتی ما می بینیم کشور همجوار با چه شرایطی کالا در خدمت مردم می گذارد، ما توجه نمی کنیم که در کشور خودمان همان شرایط را برقرار کنیم و باعث گرانی، بدبختی و عدم دسترسی مردم به کالای مرغوب می شود.

کد خبر: ۸۴٬۵۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha