۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸
قیمت انسولین در بازار سیاه به ۵۰۰ هزار تومان رسید
مشکلات تهیه انسولین در کشور؛

قیمت انسولین در بازار سیاه به ۵۰۰ هزار تومان رسید

انسولین بدون دفترچه بیمه برای بیمار حدود ۱۵۰ هزار تومان است، اما در بازار سیاه ۵۰۰ هزار تومان و به وفور یافت می‌شود.

به گزارش بازار، علیرضا عسگری مدیر عامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر از مشکلات و اینکه چندین ماه است بیماران دیابتی با کمبود انسولین مواجه هستند، گفت: انسولین بدون دفترچه بیمه برای بیمار حدود ۱۵۰ هزار تومان است، اما در بازار سیاه ۵۰۰ هزار تومان و به وفور یافت می‌شود. تا جایی که این دارو سهمیه بندی شده و صرفا در داروخانه‌های منتخب عرضه می شود.

وی افزود: من به عنوان مدیرعامل در تامین انسولین در فعالیت بازرگانی و توزیع در داروخانه های هلال احمر و به عنوان کارشناس حوزه سلامت می گویم یکی از مشکلات تولید انسولین در داخل است که نا را از واردات این دارو بی نیاز نکرده است. عسگر ی در خصوص توزیع انسولین و ایرادی که همچنان وجود دارد افزود: انسولین خارجی novorapid که در داروخانه‌ یک بسته‌ پنچ تایی آن بدون بیمه حدود ۱۵۰ هزار تومان است، اما در بازار سیاه این مبلغ به ۵۰۰ هزار تومان می‌رسدو در اختیار دلان بازار سیاه در ناصر خسرو است.

مدیر عامل سازمان تدارکات جمعیت هلال احمر از نابسامانی برخی بیمه ها و سندسازی آن گفت: بیمه های کلان کارشان را با نظارت انجام می دهند اما با گستردگی دیگر بیمه هاو بیمه های متفرقه شاهد نسخه سازی در حاشیه آن هستیم و باید دید که چطور انسولین وارد بازار سیاه می شود و به دست دلالان می رسد.

وی در پایان در حمایت دولت در اضافه کردن یارانه به بیمه های کلان گفت: اگر ارز یکی تعریف شود و محصول از ارز مشخصی تهیه و توزیع گردد و دیگر جلو گیری از قاچاق این دارو به کشورهای همسایه است که به نظر مشکلات حل خواهد شد.

کد خبر: ۸۴٬۴۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha