۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
بیداد کرونای جهش یافته هندی

بیداد کرونای جهش یافته هندی

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در هند به بالاترین سطح در جهان و به بیش از ۲۶۰ هزار نفر در روز رسیده است.

به گزارش بازار، پایگاه خبری «نیکی» ژاپن در گزارش جدید خود موضوع همه گیری گونه جهش یافته کرونا در هند را بررسی کرده است.

در این گزارش آمده است: چهارمین موج شیوع ویروس کرونا در جهان گسترش یافته است. روز هفدهم ماه آوریل شمار مبتلایان روزانه در جهان از زمان اوج شیوع ویروس کرونا در ماه دسامبر سال گذشته که ۷۵۰ هزار نفر بوده فراتر رفته و به بیش از ۷۶۶ هزار نفر رسیده است. در حالی که در آمریکا، انگلیس و اسراییل واکسیناسیون در سطح گسترده دنبال می شود، شیوع گونه جهش یافته ویروس کرونا در هند، آمریکای جنوبی و اروپا به طور چشمگیری گسترش یافته است.

به گزارش دانشگاه جانز هاپکینز ، شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا ساعت دو بعد از ظهر روز هیجدهم به وقت شرق آمریکا به بیش از صد و چهل میلیون و ۸۸۰ هزار نفر رسیده است و همچنین سه میلیون و ده هزار نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

همچنین شمار مبتلایان به ویروس کرونا در هند به بالاترین سطح در جهان و به بیش از ۲۶۰ هزار نفر در روز رسیده است. گونه جهش یافته ویروس کرونا در ایالت ماهار اشترا که شهر بمبئی در این ایالت واقع شده است،‌ بیداد می کند و همچنین در این ایالت جهش مضاعف ویروس کرونا که در واقع به معنای دو جهش در یک ویروس می باشد، تایید شده است.

همچنین در هند کمبود داروی ضد ویروس «‌رمدسیویر» گزارش شده است. شمار مبتلایان روزانه در دهلی نو به ۲۴ هزار نفر رسیده و با اینکه یک تخت بیمارستان به دو بیمار اختصاص داده شده، ظرفیت بیمارستانها تکمیل شده است.

شمار مبتلایان روزانه به ویروس کرونا در برزیل به بیش از ۶۷ هزار نفر و در ترکیه به بیش از ۶۲ هزار نفر رسیده است. همچنین برزیل بالاترین آمار مرگ و میر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا را در جهان دارد و در روز بیش از ۲۹۰۰ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می دهند. گفته می شود میزان شیوع گونه جهش یافته ویروس کرونا نوع برزیلی، یک و چهار دهم تا دو و دو دهم برابر بیشتر از نوع معمولی آن است.

همچنین بیش از نود درصد از ظرفیت بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها (‌ آی سی یو ) در شانزده ایالت برزیل تکمیل شده است. افزون بر این،‌ بیمارستان های برزیل با کمبود داروهایی مانند آرامبخش و شل کننده عضلات که برای لوله گذاری در بدن بیمار استفاده می شود، رو به رو شدند. اردوغان، رییس جمهور ترکیه هم برای مهار گسترش شیوع ویروس کرونا محدودیت دو هفته ای را اعلام کرده و همزمان با شروع ماه رمضان منع رفت و آمد از ساعت نه شب تا هفت صبح در ترکیه آغاز شده است.

 با پیشرفت واکسیناسیون در آمریکا شمار مرگ و میر روزانه در این کشور کاهش یافته و به ۶۸۰ نفر رسیده است. به گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا،‌ تاکنون ۲۰۹ میلیون ۴۰۰ هزار دوز واکسن کرونا به شهروندان آمریکا تزریق شده است و حدود نیمی از افراد بالای هیجده سال واکسینه شدند. اما با این حال افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا که در راس آن جوانان قرار دارند، در ایالتهای مختلف از جمله میشیگان، نیویورک و پنسیلوانیا همچنان ادامه دارد.

کد خبر: ۸۴٬۴۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha