۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
ممنوعیت کوچ زودهنگام عشایر به همدان/برخورد قانونی در دستور کار قرار گیرد
معاون فرماندار همدان تاکید کرد:

ممنوعیت کوچ زودهنگام عشایر به همدان/برخورد قانونی در دستور کار قرار گیرد

همدان - معاون فرماندار همدان خواستار برخورد قانونی مراجع ذیربط با کوچ پیش از موعد عشایر شد و گفت: عدم اجازه توقف به عشایر در استان های مجاور از جمله مهمترین عوامل کوچ زودهنگام عشایر به همدان است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی فرمانداری همدان؛ یزدان آزرومی در جلسه هماهنگی امور عشایر شهرستان همدان گفت: سازمان امور عشایری به عنوان متولی اصلی باید اطلاعات دقیق و نظارت کافی بر عشایر دارای پروانه داشته باشد.

معاون فرماندار همدان خواستار برخورد قانونی مراجع ذیربط با کوچ پیش از موعد عشایر شد و افزود: امور عشایری باید نسبت به اغناسازی عشایر با بهره گیری از ظرفیت بخشداری ها و شوراهای اسلامی روستا ها اقدام کند.

وی با اشاره به فعالیت برخی از دامداران متفرقه فاقد پروانه عشایری تاکید کرد: شهرداری، محیط زیست و جهاد کشاورزی باید ضمن برخورد قانونی با این موارد نسبت به معرفی افراد به مراجع قضایی اقدام کنند.

آزرمی با توجه به موضوع کوچ عشایر در وضعیت شیوع ویروس کرونا افزود: در این خصوص باید امور عشایری پیش بینی های لازم را از طریق ستاد مدیریت کرونا به انجام برساند.

وی اضافه کرد: خشکسالی، کوچ خودرویی، گرمای زود رس و عدم اجازه توقف به عشایر در استانهای مجاور از جمله مهمترین عوامل کوچ زودهنگام عشایر به همدان است.

کد خبر: ۸۴٬۴۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha