۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
رشد ۲۳۵درصدی منابع اعتباری حاصل از صادرات نفت و گاز در هرمزگان
استاندار هرمزگان خبر داد؛

رشد ۲۳۵درصدی منابع اعتباری حاصل از صادرات نفت و گاز در هرمزگان

بندرعباس- استاندار هرمزگان از رشد ۲۳۵درصدی منابع اعتباری حاصل از صادرات نفت و گاز در هرمزگان خبر داد.

به گزارش بازار، فریدون همتی بودجه اختصاص یافته به این استان در سال ۱۴۰۰ را دوهزار و ۳۸۸میلیاردتومان اعلام کرد و گفت: علاوه بر این منابع، ۷۲۳میلیارد تومان اعتبار از محل هدفمندی یارانه ها نیز برای استان پیش بینی شده است.

همتی با بیان اینکه در نخستین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان، عملکرد بودجه سال ۹۹ استان مورد بررسی قرار گرفت، اظهار داشت: اعتبار مصوب سال ۹۹، ۱۷هزار و ۳۰۲میلیارد ریال بود که ۱۲هزار و ۷۲۲میلیارد ریال از این اعتبار معادل ۷۴درصد اعتبارات مصوب تخصیص پیدا کرد.

وی افزود: شش هزار و ۶۶۳میلیارد ریال از اعتبارات تخصیصی نقدی، ۶۴۰میلیارد ریال تسویه بدهی و پنج‌هزار و ۴۱۸میلیارد ریال در قالب اسناد خزانه تخصیص پیدا کرده است.

استاندار هرمزگان عنوان کرد: یک هزار و ۷۱۱پروژه در قالب فصول مختلف طی سال ۹۹ تعریف شده بود که فصول «حمل و نقل»، «خدمات شهری، روستایی و عشایری» ، «منابع آب» و «آب و فاضلاب» به ترتیب بیشترین اعتبار مصوب را به خود اختصاص دادند.

همتی، اعتبارات هزینه ای استان در سال گذشته را ۵۰۸میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۷۷درصد از این اعتبارات برای پرداخت حقوق پنج هزار و ۲۷۷نفر از کارکنان ۴۴دستگاه اجرایی و ۲۳درصد آن در سایر مصارف هزینه شده است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه رشد اعتبارات هزینه ای از سال ۹۲ تا کنون بسیار چشم‌گیر است، اضافه کرد: در سال ۹۲ اعتبارات هزینه ای استان ۱۱۵میلیارد تومان بوده که در سال ۱۴۰۰ این رقم به ۶۱۹میلیارد تومان افزایش یافته است و هرمزگان در سال جاری رتبه دوم افزایش اعتبارات هزینه ای را در بین استان های کشور به خود اختصاص داده است.

وی، با اشاره به اعتبارات  مصوب استان در سال ۱۴۰۰، تصریح کرد: بودجه مصوب استان در سال ۱۴۰۰، دوهزار و ۳۸۸میلیارد تومان است که در همسنجی با بودجه سال گذشته، رشدی ۱۴۷درصدی داشته است.

همتی ادامه داد: ۷۲۳میلیارد تومان نیز از محل هدفمندی یارانه ها برای استان پیش بینی شده است.

همتی عنوان کرد: اعتبارات پیش بینی شده استان از محل منابع حاصل از صادرات نفت و گاز در مجموع ۳۳۲میلیارد تومان است که نسبت به سال ۹۹، ۲۳۵درصد رشد را نشان می دهد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه در سال جاری ردیف ویژه ای برای آب و راه روستایی در بودجه استان پیش بینی شده است، گفت: ۳۷۳میلیارد تومان برای بخش آب روستایی و ۱۷۳میلیارد تومان اعتبار برای راه روستایی در بودجه سال جاری پیش بینی شده است.

وی افزود: اعتبارات متوازن ملی و استانی نیز با رشدی ۹۳درصدی نسبت به اعتبار مصوب سال ۹۹ به میزان یک هزار و ۱۶۷میلیارد تومان در بودجه سال جاری پیش بینی شده است.

استاندار هرمزگان گفت: بر اساس تکلیف مشخص شده در بودجه ۱۴۰۰، بخشی از منابع حاصل از ارزش افزوده پرداختی به شهرداری ها برای کمک به احیاء و بازآفرینی بافت فرسوده تخصیص پیدا خواهد کرد که می تواند نوید خوبی برای تداوم فعالیت های عمرانی در بافت فرسوده طی سال جاری باشد.

کد خبر: ۸۴٬۴۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha