۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
بازگشایی دریچه سدهای مازندران ۱۰ روز زودتر از موعد
در گفتگو با بازار مطرح شد

بازگشایی دریچه سدهای مازندران ۱۰ روز زودتر از موعد

ساری- درپی کم آبی و همزمان با شروع فصل شالیزاری، دریچه برخی سدهای مازندران ۱۰ روز زودتر بازگشایی شد تا نیاز آبی مزارع استان را تامین کند.

به گزارش خبرنگار بازار، کاهش ۴۰ درصدی بارندگی ها در مازندران در آستانه فصل شالیزاری و برداشت محصولات زراعی سبب شده تا برای پیشگیری از تنش آبی و خشکسالی، بخشی از ذخیره آب پشت سدهای استان مازندران رهاسازی شود.

محمدابراهیم یخکشی مدیرعامل آب منطقه ای مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه تاکنون بخشی از آب سد شهید رجایی و آیت الله صالحی برای سیراب کردن اراضی حاشیه رهاسازی شده است، افزود: سد آیت الله صالحی ۵۴ هزار هکتار از اراضی حاشیه را سیراب و مشروب می کند.

وی با عنوان اینکه با رهاسازی این سد بخشی از اراضی واقع در شهرستان های جویبار، بابل، بابلسر، بهنمیر و قائمشهر از مزایای آن بهره مند می شوند، گفت: با توجه به افزایش دما و کاهش بارندگی، بازگشایی دریچه سدها امسال ۱۰ روز زودتر از سال های قبل انجام شده است.

وی ادامه داد: دریچه سد شهید رجایی نیز دو روز گذشته برای توزیع و تقسیم عادلانه آب تا پایان فصل زراعی بازگشایی شد تا آب مورد نیاز ۲۲ هزار هکتار اراضی حاشیه را تامین کند.

یخکشی با اشاره به کاهش بارندگی ها در سال آبی جاری گفت: متاسفانه میزان بارندگی ها نیز کاهش یافته است.

به گزارش بازار در مازندران ۱۰ سد وجود دارد که ظرفیت ذخیره آب در آن ها حدود ۴۰۰ میلیون مترمکعب است سدهای شهید رجایی و البرز دو سد بزرگ استان محسوب می شوند. همچنین امسال ۲۱۶ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران به زیر کشت برنج رفت که تامین آب از جمله دغدغه ها محسوب می شود.

کد خبر: ۸۴٬۳۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha