۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
محدودیت های جدید برای معاملات اوراق تسهیلات مسکن
مدیر عملیات بازار فرابورس ایران خبر داد

محدودیت های جدید برای معاملات اوراق تسهیلات مسکن

غزنوی، مدیر عملیات بازار فرابورس ایران محدودیت‌های مربوط به اوراق «گواهی حق تقدم» استفاده از تسهیلات مسکن دو بانک مسکن و ملی را اعلام کرد.

به گزارش بازار، محمد صادق غزنوی، مدیر عملیات بازار فرابورس ایران با معرفی دو نماد اوراق تسهیلات مسکن گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده ضرورت ایجاد تغییراتی در قوانین معاملاتی این بازار در دستور کار فرابورس قرار گرفت.

مدیرعملیات بازار فرابورس ایران از اصلاح قواعد معاملاتی اوراق تسهیلات مسکن در بازار فرابورس خبر داد.

غزنوی با اشاره به معاملات اوراق تسهیلات مسکن در بازار عنوان کرد: این اوراق شامل اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در نماد «تسه» و بانک ملی در نماد «تملی» است که در بازار فرابورس معامله می‌شود و با توجه به بررسی‌های انجام شده ضرورت ایجاد تغییراتی در قوانین معاملاتی این بازار در دستور کار فرابورس قرار گرفت.

غزنوی در ادامه با هدف کاهش و محدودیت ها در سفته بازی در بازار سرمایه گفت: اوراق نصرفی سرمایه ملی اطلاق می شود و در بازار سفته بازی نرخ بهره بالا می رود و همانطور که می دانید در خرید اوراق هم محدویت وجود دارد و هر ورق ۵۰۰ هزار و هر تقاضا تا سقف ۲۸۰ ورقه برای خرید مسکن می باشد که با تعین سقف وام توسط بانک مشخص خواهد شد.

وی هدف از اصلاح قواعد معاملاتی این اوراق در بازار را دستیابی به اهدافی نظیر بهبود روند معاملات اوراق تسه و تملی، کشف قیمت بهتر این اوراق و کنترل هیجانات اعلام کرد و افزود: با تدابیری که برای معاملات این اوراق اندیشیده شده امیدواریم شاهد مدیریت هر چه بهتر و واقعی‌تر شدن قیمت اوراق تسهیلات مسکن در بازار باشیم.

وی در پایان از رعایت نکردن سقف تعیین شده توسط بانک مسکن خاطر نشان کرد: یکی از اتفاقات بلوکه شدن تا ۴ ماه است و اوراق اضافه غیر قابل استفاده خواهد بود.

کد خبر: ۸۴٬۲۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha