۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵
کمبود نقدینگی، همچنان مهمترین مشکل بورس
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

کمبود نقدینگی، همچنان مهمترین مشکل بورس

دارابی، کارشناس بازار سرمایه گفت: نرخ سود بانکی بالا باعث شده بازار سرمایه همچنان با کمبود نقدینگی مواجه باشد.

به گزارش بازار، همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه، افزود: بازار سرمایه همچنان با کمبود نقدینگی روبروست به همین دلیل سازمان بورس به هلدینگ‌ها و شرکت‌های سرمایه گذاری اجازه داده برای تامین نقدینگی اقدام به فروش اوراق مشارکت کنند.

وی ادامه داد: این اقدام در شرایطی صورت گرفته که هلدینگ‌ها و شرکت‌های سرمایه گذاری برای تامین نقدینگی با مشکل روبرو بوده و اجازه وام گرفتن از بانک‌ها را نیز نداشتند که این مسئله سبب بهبود نقدینگی هلدینگ‌ها و شرکت‌های سرمایه گذاری خواهد شد.

دارابی در خصوص قوانین جدیدی، چون تغییر دامنه نوسان و همچنین تغییرات حجم مبنا که از اول اردیبهشت در بازار سرمایه اعمال می‌شود گفت: تغییرات دامنه نوسان در بازار سبب کنترل نوسانات و کاهش و یا افزایش سرعت معاملات می‌شود.

وی افزود: در بهمن ماه سال گذشته که بازار با موج سنگینی از هیجان روبرو و فروش هیجانی در این بازار بسیار زیاد بود، سازمان بورس با تغییر دامنه نوسان سرعت معاملات را کاهش داد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: در شرایط کنونی نیز شورای بورس باید سرعت معاملات را افزایش می‌داد و به همین دلیل در شرایط کنونی دامنه نوسانات را تغییر داد.

وی افزود: از طرفی سازمان بورس گره معاملاتی را اصلاح کرد تا به نوبت تعدادی از نمادها در بازار باز شده و بازار به تعادل نسبی برسد.

دارابی اضافه کرد: امیدواریم با تغییرات صورت گرفته، بازار به شرایط تعادلی دست پیدا کند.

وی با بیان اینکه نرخ بالای بهره بانکی همچنان مهمترین مشکل بازار سرمایه است گفت: جریان نقدینگی باید در بخش‌های مختلف اقتصادی تقسیم شود، اما بدلیل بالا بودن نرخ بهره بانکی و سیاست انقباضی بانک مرکزی، نقدینگی در بازارهای مختلف به خصوص در بازار سرمایه کم شده و تا زمانی که این شرایط اصلاح نشود نمی‌توان به شرایط رشد در بازار سرمایه فکر کرد.

کد خبر: ۸۴٬۲۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha