۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲
نبود تضمین؛ تجربه تلخ برجام| هیچ موقع برجام به طور کامل عملیاتی نشد
پور ابراهیمی در گفتگو با بازار:

نبود تضمین؛ تجربه تلخ برجام| هیچ موقع برجام به طور کامل عملیاتی نشد

پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تجربه ما پس از برجام این بود که هیچ تضمینی برای اجرای تعهدات طرف مقابل ما وجود نداشت و ما یک طرفه به تعهداتمان در برجام عمل کردیم.

محمدرضاپور ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار با اشاره به تجارب پسابرجام برای دوره احتمالی پساتحریم گفت: تجربه ما پس از برجام این بود که هیچ تضمینی برای اجرای تعهدات طرف مقابل ما وجود نداشت و ما یک طرفه به تعهداتمان در برجام عمل کردیم.

 وی با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری مبنی بر راستی‌آزمایی پیرو تحریم‌ها بیان داشت: بنابراین اگر رفع تحریم‌ها در حوزه‌های واقعی محقق نشود مشکل ما همچنان پابرجاست لذا باید در راستای رفع تحریم‌ها راستی‌آزمایی مدنظر قرار گیرد.

 این نماینده مجلس با بیان اینکه امروز آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها می‌گویند که ما با ایران مشکلی نداریم و همه تحریم های ایران لغو شده است، اظهارداشت: از این رو ما می‌بینیم که نهایتاً کسی در راستای برجام با ایران همکاری نمی کند بنابراین علی‌رغم تصویب و ابلاغ برجام، هنوز توافقنامه مذکور در حوزه میدانی عملیاتی نشده است.

 وی تاکید کرد: بنابراین در دوره پساتحریم باید ببینیم که تحریم‌ها آیا برداشته شده و آیا اقتصاد کشور رونق گرفته است و یا خیر؟ در این صورت مردم به صورت ملموس احساس می‌کنند که مراودات شان قابل حل است و منابع درآمدهای نفتی به کشور بر می‌گردد.

پور ابراهیمی با بیان اینکه برجام آزمونی بود که باید در پساتحریم محقق شود، بیان داشت: چراکه برجام علیرغم همه تعهدات طرف مقابل هیچ موقع به طور کامل عملیاتی نشده و هیچ اثر مثبتی در معیشت و زندگی مردم نگذاشت.
وی تاکید کرد: بنابراین اگر آثار دوران پساتحریم هم در معیشت مردم احساس نشود به واقع چیزی لغو نشده است چرا که لغو تحریم‌ها باید منجر به رونق اقتصادی و معیشتی مردم شود.

کد خبر: ۸۴٬۲۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha