۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴
خدمات پسابندری؛ از دلایل اصلی جذب سرمایه گذار در بنادر است
نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی ایران:

خدمات پسابندری؛ از دلایل اصلی جذب سرمایه گذار در بنادر است

نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی ایران با مثبت ارزیابی کردن وضعیت کلی بنادر کشور، گفت:مانی که بتوانیم خدمات کمی و کیفی مناسب را در پسکرانه بنادر به فعالان اقتصادی ارائه کنیم به طور حتم در جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی در بنادر ایران موفق خواهیم بود.

به گزارش بازار به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، سیدعلی حسینی با اشاره به اینکه خدمات پسابندری یکی از دلایل اصلی جذب سرمایه گذار در بنادر کشور است، اظهار کرد: زمانی که بتوانیم خدمات کمی و کیفی مناسب را در پسکرانه بنادر به فعالان اقتصادی ارائه کنیم و به تعامل شهر و بندر توجه جدی داشته باشیم به طور حتم در جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی در بنادر ایران موفق خواهیم بود.

نایب رییس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی ایران با تأکید بر اینکه در کشورهای توسعه یافته بندری در دنیا، شهرهای بزرگ و پررونق و حتی پایتخت های آنها را بنادر تشکیل می دهند، گفت: بنادر در کشورهای مختلف دنیا جایگاه بی نظیری دارند و شهر اصلی اقتصادی به شمار می روند، اما متاسفانه در کشور ما کماکان چنین رویکردی وجود ندارد و نتوانسته ایم از این فرصت  به نحو مطلوب استفاده کنیم.

حسینی با بیان اینکه تمامی بنادر کشور باید هرچه سریع تر به ریل وصل شوند، خاطرنشان کرد: هرچند بنادر نظیر امام خمینی (ره)، بندر عباس و بندر خرمشهر به ریل متصل شده اند اما هنوز چابهار به ریل متصل نشده است و باید بدانیم که نقش اتصال بنادر به ریل از اهمیت بسیار بالایی در توسعه آن بندر برخوردار بوده و لازم است که هرچه سریع تر چابهار به شبکه ریلی کشور متصل شود.

وی در مجموع وضعیت کلی بنادر را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در هر بخشی که با دانش و برنامه ریزی صحیح ورود کرده ایم میوه آن را نیز چیده ایم.

نایب رییس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه با لایروبی بندر خرمشهر و نیز حل مسائل ترافیکی در بندر بوشهر شاهد شکوفایی این دو بندر کشور خواهیم بود، عنوان کرد: بوشهر از جمعیت انسانی مناسبی برخوردار است و خوشبختانه تجار آن روابط تجاری قوی با کشورهای همسایه دارند و اگر بتوانیم مشکل ترافیکی این بندر را حل کنیم شاهد رونق هرچه بیشتر و بهتر آن خواهیم بود، همچنین در مورد بندر خرمشهر با مقوله لایروبی مواجه هستیم که باید از سوی متولیان امر مدنظر قرار گیرد.

کد خبر: ۸٬۴۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha