۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
ثبت اطلاعات مسکن مانع از سوداگری می‌شود/ شناسایی خانه‌های خالی در اردبیل
معاون راه و شهرسازی اردبیل:

ثبت اطلاعات مسکن مانع از سوداگری می‌شود/ شناسایی خانه‌های خالی در اردبیل

اردبیل- معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی اردبیل با اشاره به شناسایی خانه‌های خالی در استان گفت: ثبت اطلاعات مسکن و املاک مانع از سوداگری در بازار مسکن خواهد شد.

شهرام باباخانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: با الزامی شدن ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان، هموطنان باید در مهلت مقرر اطلاعات واحدهای مسکونی خود را در این سامانه به ثبت برسانند تا زمینه شناسایی دقیق املاک و مساکن در سطح کشور و استان اردبیل نیز فراهم آید.

وی تصریح کرد: حتی افرادی که به صورت اجاره در واحدهای مسکونی ساکن هستند باید اطلاعات مسکن اجاره‌ای خود را در آن به ثبت برسانند تا زمینه شناسایی دقیق املاک و مسکن در مناطق مختلف فراهم آید.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی اردبیل گفت: در دو ماهی که برای این کار فرصت و زمان ثبت اطلاعات در نظر گرفته شده، امیدواریم با ثبت دقیق و صحیح اطلاعات جلوی سوداگری‌ها در مسکن گرفته شده و به نوعی فعالیت‌ها در این بخش سر و سامان پیدا کند.

باباخانی افزود: خانوارهای استان اردبیل نیز بدون ترس و واهمه با مراجعه به سامانه املاک و اسکان واحدهای مسکونی که به نام خودشان است، می‌توانند در این سامانه ثبت اطلاعات کرده و به برنامه‌ریزان در این حوزه اعم از شهری و روستایی کمک کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: این سامانه زمینه‌ای را فراهم خواهد کرد تا خانه‌های خالی در سطح کشور و استان اردبیل شناسایی شده و در واقع این واحدها مشمول مالیات‌های پیش‌بینی شده در قانون شوند.

باباخانی اضافه کرد: به هیچ وجه هدف وزارت راه و شهرسازی سوءاستفاده از این اطلاعات نیست بلکه ثبت این اطلاعات در سامانه املاک و اسکان فضایی را فراهم می‌آورد تا واحدهای مسکونی در سطح کشور و استان اردبیل شناسایی شده و به تبع آن ارائه خدمات برای گروه‌های مختلف جامعه مد نظر قرار گیرد.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی اردبیل بیان کرد: در قالب پروژه‌های مسکن مهر و طرح اقدام ملی مسکن فعالیت‌های خوبی در سال‌های اخیر برای تولید مسکن شکل گرفته و قطعا در سال‌های آینده نیز همین روند با قوت و قدرت ادامه پیدا می‌کند.

کد خبر: ۸۴٬۲۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha