۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱
«کرونا» عقب‌ ماندگی‌های گلستان را نمایان کرد
نماینده مردم علی‌آبادکتول:

«کرونا» عقب‌ ماندگی‌های گلستان را نمایان کرد

علی آبادکتول- نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس با اشاره به اینکه گلستان در حوزه بهداشت و درمان فقیر است، گفت: شیوع بیماری کرونا عقب‌ماندگی‌های استان در حوزه‌های مختلف را نمایان کرد.

اسدالله قره خانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با شیوع بیماری کرونا در کشور، کاستی‌ها، کمبودها و عقب ماندگی‌های استان در حوزه‌های مختلف نمایان شده است.

وی افزود: گلستان ظرفیت‌های بسیاری در حوزه بهداشت و درمان داشته و دارد که از آن غفلت شده و شواهد و قرائن موجود نشان می‌دهد گلستان از استان‌های فقیر در توسعه بهداشت و درمان و توسعه زیرساخت‌های بخش درمانی است.

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دهه‌های گذشته از توسعه استان در حوزه سلامت غفلت شده موضوعی که به حفظ جان مردم مرتبط است.

وی تصریح کرد: گلستان از استان‌های بسیار فقیر و عقب مانده کشور در سرانه تخت بیمارستانی، نیروی متخصص، کادر درمانی، بودجه بهداشت و توزیع فراوانی بیمارستانی و … است.

قره خانی با انتقاد از وضع موجود استان در این حوزه خاطرنشان کرد: دولت‌های مختلف سرکار آمدند و مشکلات بیان شد اما اراده‌ای برای حل مشکلات و معضلات استان وجود ندارد و با اندک تلاطم این معضلات و مشکلات بیرون زده‌اند؛ هم‌اکنون تمام تخت‌های بیمارستانی و ICU های استان پر شده‌اند و بیمارستان‌های استان ظرفیت پذیرش بیماران عادی و جراحی را ندارند.

وی با انتقاد از شرایط کنونی حوزه بهداشت و درمان استان، گفت: از یک سو بیمارستان‌های استان ظرفیت پذیرش بیماران عادی و جراحی را ندارند و از سوی دیگر امکان انتقال این بیماران در این شرایط به سایر استان‌ها فراهم نیست و در این شرایط کمبود امکانات و تجهیزات ضریب مرگ و میر در بیماران عادی و همچنین بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان افزایش یافته است.

نماینده مردم علی‌آبادکتول با این توضیح که بسیاری از کمبودها و عقب ماندگی‌های استان ناشی از بی توجهی مسئولان به ویژه رئیس جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه، استاندار و مدیران استانی است؛ بیان کرد: سفرهای استانی وزرا و رئیس جمهور و سایر مسئولان کشوری باعث جبران عقب ماندگی‌های استان نشده است و این جای گلایه دارد.

قره خانی در پایان از زحمات کادر درمانی، تیم پزشکی، پرستاران و … استان برای نجات جان مردم استان در مقابله با شیوع بیماری کرونا تشکر کرد و گفت: تیم پزشکی و درمانی استان با وجود همه کمبودها در حوزه تجهیزات و امکانات به سوگند خود برای خدمت رسانی به مردم عمل می‌کنند ودر حالی که خودشان در معرض خطر ابتلاء قرار دارند.

کد خبر: ۸٬۴۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
      0 0
      اقای قرهخانی تا دو روز پبش از دولت حمایت می فرمودی چه شد سیاست گذاشتی کنار حقیقت گو شدی.ترکمن رک گو